السبت 27 ابريل 2024

مي عمر: كيمياء خاصة تجمعني بياسر جلال.. ومستحيل أشتغل مع غادة عبد الرازق

مي عمر

28-3-2023 | 13:44

عمرو والى

أكدت الفنانة مي عمر، استحالة تقديمها بطولة مشتركة مع النجمة غادة عبد الرازق بسبب خلافها القديم مع زوجها المخرج محمد سامي.
وقالت مي عمر عبر تصريحات تليفزيونية لها: «مستحيل أمثل بطولة مشتركة مع غادة عبد الرازق، وخلافنا موضوع قديم ولكن لازم يكون في كيميا بيني وبين الممثل عشان نعرف نعمل شغل حلو».
وتابعت مي عمر: «معتقدش نعرف نعمل شغل حلو مع بعض لأن كان في خلاف قديم، ومش معنى إنه عدى أننا نشتغل مع بعض، وأنا مكنتش موجودة في الموضوع أصلا، ولكن الموقف مع جوزي وهي نجمة وممثلة شاطرة جدا، ولكن زعلت عشان جوزي وفي حاجات صعب تخطيها».
وأشارت مي عمر، إلى شعورها بالراحة خلال العمل مع ياسر جلال، مضيفة: «ياسر جلال عملت معاه الفتوة وكان من أهم الأدوار، وهو على المستوى الإنساني أخ لي وممثل تقيل أوي، ولما بمثل معاه بحس بكيميا عالية جدا في التمثيل، واستمتع بالشغل معه على المستوى المهني والإنساني».
وختمت حديثها قائلة: «محمد رمضان نجم كبير وعملت معه أول مسلسل لي، الأسطورة، وكان من أهم الأدوار في حياتي، وهو بالنسبة لي مش شخص عادي وكان بيشجعني وحاجة مهمة في تاريخي الفني».
ويعرض لمي عمر في الموسم الرمضاني الحالي مسلسل «علاقة مشروعة» بطولة ياسر جلال ، وداليا مصطفى، ومراد مكرم، وميمي جمال، وعفاف مصطفى، وياسمين رحمي، وإخراج خالد مرعي، ومن تأليف سماح الحريري.