الأربعاء 8 مايو 2024

طارق صبري يظهر فى موقع إنشاء برج عقاري: «ريادة الأعمال كدا» (صورة)

طارق صبري

فن5-11-2021 | 23:04

حسام يونس

وجه الفنان طارق صبري رسالة تحفيزية لجمهوره، عن أهمية الاجتهاد في العمل، مشيراً إلي أنه مهما كان مجال لابد أن تستثمر به وقتك بطريقة الصحيحة، وأن الوقت عامل سيجعلك تتميز عن غيرك.

ونشر طارق صبري، صورة له أثناء عمله مهندس معماري، على حسابه عبر "إنستجرام"، وعلق قائلاً: " ناس كتير متعرفش إني خريج كلية الهندسة جامعة القاهرة قسم الهندسة المعمارية و ده قبل مادخل اكاديمية الفنون و المعهد العالي للفنون المسرحية قسم التمثيل و الاخراج".

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by Tarek Sabri طارق صبري (@tarek)

وتابع: "وطول الوقت بعمل حاجات كتير قوي جنب بعض و كتير ده ييجي علي حساب حاجات تانية في حياتي و بتضطر اتخلي عنها و يمكن كتير كنت بكتشف اني ببعد عن الناس او حتي دواير علاقاتك الاجتماعية بتقل غصب عني، لكن مع كل نجاح الواحد بيوصله بحس ان ده بيبقي العوض".

وأضاف: "ريادة الاعمال كده، هتمثل، هتشتغل في الاستثمار العقاري، هتشتغل في مجال الترفيه اياً كان مجال شغلك لازم تشتغل في الوقت اللي غيرك فيه بيخرج بينام بيستريح بيسافر، لان الوقت ده هو اللي بيفرقك عن غيرك، الحمد لله اولي مشروعات شركة تايكونز للتطوير العمراني، تنفيذ مول سيفنتي و هو واحد اكبر مولات اللي بتملكها شركة فورسيزون في قلب العاصمة الادارية".

وشارك طارق صبري  في مسلسل "الأختيار ج2:رجال الظل"، وتم عرضة في السباق الرمضاني الماضي 2021، و وتدور أحداث مسلسل "الاختيار 2: رجال الظل" حول بطولات رجال الشرطة المصرية في مواجهة اﻷخطار التي تعرض لها الوطن بعد سقوط جماعة الإخوان اﻹرهابية في عام 2013، مع التركيز على أحداث فض اعتصام رابعة، وأحداث كرداسة.

"الاختيار2: رجال الظل" من بطولة كريم عبدالعزيز، أحمد مكي، إنجي المقدم، بشرى، أسماء أبو اليزيد، إياد نصار، هادي الجيار، أحمد حلاوة، أحمد شاكر عبداللطيف، محمد علاء، إسلام جمال، زياد زعتر، وتأليف هاني سرحان، وإخراج بيتر ميمي، وإنتاج شركة سينرجي للإنتاج الفني.

Egypt Air