الخميس 16 مايو 2024

ثاني أغانيه في 2022.. حكيم يطرح «أنا مين» (فيديو)

حكيم

فن2-3-2022 | 21:11

حسام يونس

طرح الفنان حكيم أحدث أعماله الغنائية بعنوان "أنا مين" على طريقة الفيديو Lyrics، عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات "يوتيوب"، وهي من كلمات عصام حجاج، وألحان تامر حجاج، وتوزيع أشرف البرنس.

وتقول الأغنية: "أنا مين.. انا فى الدنيا دى ضيف.. وحيد مع انى بين ناسى.. وبفرح فى الحياة تخاطيف..شايل الدنيا فوق راسى.. عرفتوا انا مين.. انا اللى تملى قلبى حزين.. وبضحك بس على نفسى ..على امل انى اعيش لى يومين.. عرفتوا انا مين.. انا اللى فى كل دمعة عين بشوف نفسى.. انا اللى فى كل يوم بيفوت يزيد يأسى.. انا المحسوب على العايشين لكن منسى..انا الفرح اللى مش شايفه ولا شايفنى.. انا الحب اللى مش عارفه ولا عارفنى..انا الحزن اللى كبرنى انا الجرح اللى كتفنى.. عرفتوا انا مين.. وعيت عالدنيا متلطم ما بين همى واوجاعى..وعيشت فى وسط ناس خاينين ودنيا بتلوى فى دراعى.. انا شوفت المرار الوان واتحملت فوق طاقتى.. حلمت كتير اعيش مرتاح وعيشت بخنقتى وضيقتى.. انا اللى فى كل دمعة عين بشوف نفسى.. انا اللى فى كل يوم بيفوت يزيد يأسى".

وتعد أغنية "أنا مين" هي ثاني أعمال الفنان حكيم في عام 2022، بعد أن طرح أغنية "كله راح" الشهر الماضى، وهي من كلمات صلاح مندي، وألحان هاني فاروق، وتوزيع ميدو مزيكا، وميكساج وماستر أحمد جودة.

أثار الفنان حكيم، حالة من الجدل، خلال الساعات الماضية، بعد تغيير الصورة الرئيسية لحسابه الرسمي عبر «فيسبوك»، وكتب عليها: «أنا مين»، وفسر رواد مواقع التواصل الاجتماعي ذلك، بأنه يستعد لطرح عمل فني جديد، وأن كل ما حدث من أجل الترويج لهذه الأغنية، المتوقع أن تحمل اسم «أنا مين».

وكان حكيم قام بحذف الصورة الرئيسية لحسابه عبر «فيسبوك»، ودفع ذلك رواد السوشيال ميديا إلى تفسيره بأنه يتبع طريقة جديدة للترويج لأحدث أعماله الغنائية على غرار طريقة عمرو دياب، في حين قال آخرون أنه يريد أن يتصدر التريند بذلك، أو يعاني من مشكلة فنية.