الإثنين 6 مايو 2024

شقيق أنغام يوحه اتهامات خطيرة إلى عائلته

أنغام

فن23-9-2023 | 12:22

حسن أحمد

وجه الملحن خالد محمد علي سليمان، شقيق الفنانة أنغام، اتهامات إلى عائلته  بالاستيلاء على حقوقه، معربًا عن استيائه الشديد لِمَ يُعانيه بسببهم، مؤكدًا أنه يمتلك الدليل القاطع على قتلهم شقيقته غنوة،.

وكتب خالد، عبر حسابه الشخصي عبر "فيسبوك": "أهلي وعيلتي واكلين حقي وبينكروه، وماجدة بتشحت من الناس وبتبتزنا بحجة أحمد وياسين، ماجدة السبب في موت غنوة وعندي الدليل القاطع، أسكت؟!".

أنغام وشقيقها خالد أثناء خطوبته العام الماضي

وتابع: "أقسم بالله العظيم وحق جلال الله مفيش سكوت تاني، مفيش عنف، بس فيه قسوة للآخر، تدوني حقي أو اقتلوني زي ما قتلتوا غنوة بالظلم وبتقتلوا ياسين بالبطيء".

وأضاف: "لو ضاع مستقبلي برضو مش هسكت، تحبسوني أو تسقعوني برضو مش هسكت، هسكت لما تقتلوني، لآخر نفس مش هسكت.. غالب ومغلوب".

كما قال خالد، في منشور آخر دافع فيه عن أنغام، بعد سؤال جمهورها عن تورطها فيما قاله في منشوره الأول، قائلًا: "الموضوع تخليص حق بيني وبين أبويا، أنغام أختي مالهاش علاقة بالحرب دي.. أنغام عمرها ما قصرت معايا ودائما بتدعمني وبتساعدني وبتشجعني وبتعلم منها ومربياني أحسن تربية ربنا يحفظها".

وتابع: "أنغام ليس لها أي علاقة بالموضوع غير إنها ضحية واتنازلت عن حقها.. أنا مش هتنازل ومش هسكت علي حقي عند ابويا ونسوانه خرابين البيوت بتوع الأعمال والسحر وشغل التلات ورقات.. يد أنغام نظيفة من القرف ده".

 

Dr.Randa
Egypt Air