الأحد 5 مايو 2024

«روحوا إلهي يسعدكم زي ما اسعدتوني»..تامر حسين يوجه رسالة لـ صناع فيلم «رحلة 404»

فيلم رحلة 404

فن25-1-2024 | 14:20

ياسمين محمد

أشاد السيناريست والفنان تامر حبيب، بفيلم «رحلة 404»، لـ مني زكي، الذي يعرض حاليا في السينمات بعد تأجيلات كثيرة بسبب الرقابة السينمائية.

كتب تامر حبيب على حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي تبادل الصور والفيديوهات الانستجرام، قائلا:«بشري لكل من يحب السينما الحلوة، اللي بتكلم المشاعر والعقل، واللي بتخليك تفكر، وحالتك، وأنت خارج من الفيلم مش زي لما دخلته، و تنام و تصحي و انت فاكر الفيلم و بتسترجع مشاهده و حاسس انك منتشي و دماغك مليانة».

وأضاف:«بشري لكل من يستمتع بالتمثيل الثقيل الراسي الذكي اللي مش من أول درج،بشري لكل من اشتاق أنه يتفرج علي فيلم مننا وعننا وراه مؤلف كاتب كل حرف مع سبق الإصرار وقاصد يستفزك و مايسيباكش في حالك بنضج وموهبة وصدق…بشري لأمثالي ممن اشتاقوا ان يسلموا نفسهم لمخرج محترم وموهوب و صادق و مخلص و مصدق كل حرف في اللي بيخرجه و عنده شخصية و طعم بصمة مش شبه حد».

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by Tamer Habib (@tamerhabibofficial)

واختتم تامر حبيب حديثه:«بشري لكل من اشتاق أن يستمتع بفيلم وراه فريق كامل امام و خلف الكاميرا قاصد ان يمتع جمهوره،رحلة 404 جت تعوضنا عطش سنين،شكراً من كل قلبي لكل اسم اتكتب علي افيش و تيتر هذا العمل،روحوا الهي يسعدكم زي ما اسعدتوني».

فيلم «رحلة 404»من بطولة بطولة مني زكي بالاشتراك مع مجموعة كبيرة من النجوم وضيوف الشرف أبرزهم محمد فراج، محمد ممدوح، شيرين رضا، خالد الصاوي، محمد علاء مع حسن العدل، سما إبراهيم، شادي ألفونس، رنا رئيس، جيهان الشماشرجي وعارفة عبدالرسول، وهو من تأليف محمد رجاء وإخراج هاني خليفة.