الأربعاء 26 يونيو 2024

رواد السوشيال ميديا للخائن جمال عيد: عشمان في شوية دولارات مقابل خراب الوطن

أخبار26-11-2020 | 16:15

وجه رواد السوشيال ميديا رسائل نارية للخائن جمال عيد المتحالف مع جماعة الخونة الإرهابية، مؤكدين أنه يتعشم في أن يكون تغير الإدارة الأمريكية، مصدرًا لزيادة رصيده بالبنوك من الدولار، وذلك من خلال فبركة تقارير عن حقوق الإنسان في وطنه.


وقال رواد السوشيال ميديا إن مستر إكس – اللقب الذي يطلقونه على الخائن- : "عنده عشم بزيادة حبتين إن التغييرات اللي في أمريكا ممکن تعود عليه بشوية دولارات زيادة أو دخول جامعة مجاني لبنته اللي بتدرس هناك (وطبعا مش عارفين على حساب مين).


وفند رواد السوشيال ميديا أسباب عودته إلى الظهور مرة أخرى، خلال الفترة الماضية، على مواقع التواص الاجتماعي، مشيرين إلى أن ما ينعق به عن حقوق الإنسان في مصر، ما هي إلا أوهام في رأسه، مضيفين: إنسی۔ یا مستر جمال إنك ترجع تاني تعيش حالة اللادولة اللى عجبتك في الفترة اللي بعد ینایر دی تاني.. طبعا كنت خلالها مبسوط ومبرطع وراكب أحدث عربيات والفلوس كانت زي الرز معاك .. ولا يفرق معاك خراب مصر. المهم حسابك البنكي عامل إيه.".


وتساءل عدد منهم عن أسباب صمت جهات التحقيق عن هذا الخائن الساعي لخراب الأوطان العربية، ومنفذ التعليمات الاستخباراتية، وعبد الدولار واليورو والشيكل، مطالبين بالتحقيق معه في مصادر دخله.


كما ناشد رواد السوشيال ميديا كل من تقول عليه هذا الإرهابي أن يتقدم ببلاغات للنيابة العامة ضده حتی یکون عبرة لكل من تسول له نفسه خيانة هذا الوطن. 


وأضافوا: نغمة فوق يا جمال وراجع نفسك دي خلاص ما بقتش تنفع معاك لأنك خلاص غرزت في بئر الخيانة للأبد ولسانك القميء والدنيء لم يعد يعرف غير بالكذب.