الأحد 2 يونيو 2024

مصطفى درويش: صورتى على جامعتى أحلى من تكريم هووليود

فن29-11-2020 | 02:20

كتب الفنان مصطفى درويش منشورًا جديدًا، من خلال صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعى "فيسبوك"، معلقًا: "وتدور الأيام وصورتى تبقى على جامعتى.. حاجة جميلة الحمدلله.. دى بالنسبة ليا أحلى من أى تكريم وأحلى من هوليوود نفسها.. بلدى وبلد أمى وأبويا الله يرحمهم ..بحبكم ."

وشارك درويش أيضًا جمهوره بصورة للفنانة ريهام عبدالغفور مع الفنان خالد السقا من كواليس مسلسل "ربع قيراط"، وذلك من خلال صفحته الرسمية على موقع "فيسبوك".

وعلق الفنان على الصورة مداعبًا الجمهور: "هى دى منى اللى واكلنى وواقفين نموى بدعاكم عليا عشانها! بتتصورلى مع خالد بيه و مبسوطة أوى، طب مفيش شقة".

#احمد_ابو_حجر."

من ناحية أخرى، حازت الصورة إعجاب عدد كبير من الجمهور وبعض أبطال المسلسل، وانهالت التعليقات كالتالي: "بنتنا منى تعمل اللى هى عوزاه، لابسة أصفر كمان طب مفيش مصاريف مدرسة ولا نفقة، ده مش مبرر ما انت خونتها واتجوزت ورميت عيالك سيبها بقى تعيش حياتها إنت لا بترحم ولا تخلى رحمة ربنا تنزل، كلهم أبو حجر قلب حجر وبلا ضمير وحسبى الله ونعم الوكيل فى الرجالة، أكيد الراجل واقف جنبها وبيجبلها حقها خليك إنت مع المسهوكة".

جدير بالذكر، أن مصطفى درويش واجه العديد من الانتقادات بسبب الشخصية التى تفاعل الجمهور معها؛ حيث يجسد دور "أحمد" زوج ريهام عبدالغفور الذى يخونها رغم أنها دعمته وقدمت له كل شىء.