الخميس 9 مايو 2024

ريهام سعيد لجمهورها: «أوعى تحرق أعصابك»

ريهام سعيد

فن6-7-2021 | 22:29

هنادي محمود

نصحت الإعلامية ريهام سعيد متابعيها، عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "إنستجرام"، بضرورة الحفاظ على صحتهم.

ونشرت ريهام صورة لها عبر "إنستجرام"، وهي ترتدي فستانًا أسود من الجلد، وقالت: "الصحة بجد أهم من أي حاجة، اوعي تحرق في أعصابك عشان ناس ماتستاهلش واوعي تضيّع كل وقتك في الشغل، لو الصحة راحت ولا حاجة، ولا حد هاينفعك".

وتابعت: "أد إيه بندم أني أهملت في صحتي عشان شغلي.. ربنا يشفي كل مريض.. ولكل واحد ظلمني وتسبب أني زعلت بجد؛ أنا مش مسامحاك ومختصماك يوم القيامة".

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by Reham Saeed (@rehamsaidofficial)

وفي سياق متصل، كانت الإعلامية ريهام سعيد أعلنت إصابتها بمرض السكري، وقالت، عبر حسابها بـ"فيسبوك": "كنت دايمًا بتكلم عن الصح وأقول أنها أهم حاجة، وطلع الصحة مربوطة بالحياة اللي أنت تختارها، طلعت تحاليلي مافيش أوحش من كده والحمدلله، وهو من التحاليل اللي ضايقتني أوي بخصوص السكر، أنا اكتشفت أن جالي سكر ودي حاجة لا ألوم عليها حد غير نفسي، لأن أنا اللي حملت نفسي فوق طاقتي وكنت دايما بقول أن ربنا مش بيدي حد حاجة غير على قد طاقته".

يذكر أن الفنانة ريهام سعيد شاركت في مسلسل "وادي الجن" الذي عرض هذا العام 2021، من تأليف عمر خالد ومنة أكرام، ومن إخراج حسام الجوهري.

مسلسل "وادي الجن" من بطولة: يوسف عثمان، إنجي أباظة، سنيتا خليفة، حسام الشاعر، فراس السعيد، محسن منصور، شمم الحسن، خالد كمال، بشري، علا رامي، صالح عبد النبي، أسما سليمان، ريهام سعيد، هبة عبد الغني، صفاء الطوخي، هنا داود، ليلي أحمد زاهر، الحسيني الشمندي، ومن تأليف عمر خالد، ومنة إكرام، ومن إخراج حسام الجوهري.

Egypt Air