الأحد 5 مايو 2024

علي الألفي يطرح أغنية «سلملى على حبيبك» على يوتيوب (فيديو)

المطرب علي الألفي

فن22-12-2021 | 20:27

حسام يونس

طرح المطرب علي الألفي، أحدث أغانيه بعنوان "سلملى على حبيبك" على طريقة الفيديو كليب، عبر قناته الرسمية على موقع "يوتيوب"، الأغنية من  كلمات طارق علي، وألحان علي الالفي، وتوزيع زناتي.

وتقول كلمات الأغنية: "بقا ده اللي بعت عشانه عشرة كام سنة.. اراهنك انا لو كان فيه خير.. قا ده اللي سبت عشانه قلبي ورحتله.. وسمحتله بحاجات كتير.. بَقّاً ده اللَيّ بِعتُ عشانه عَشْرَة كَأُمّ سَنَة.. أُراهِنكَ أَنا لَو كانَ فِيهِ خَيِّر.. قا ده اللَيّ سَبَتتِ عشانه قَلْبَيْ ورحتله.. وسمحتله بِحاجات كتير.. سلملي على حبيبك وقابلني لو كمل معاك.. هيجي يوم يسيبك ويضحي بيك انت وهواك".

كان على الألفي كشف عن رأيه تجاه عدد من المطربيين للأغاني السينجل، وقال في تصريحات: "انا مع طرح الالبومات وأحن لشرائط الكاسيت القديمة، لانها كانت تساعدك في سماع كل أغاني الالبوم ومن اجل الوصول لاغنية بعينها كنت تنتظر دورها على الشريط".

وتابع "الألفي":  "فكان هذا يساعد في ان تكتشف وتحب كل اغاني الالبوم، ولذلك أعمال النجوم الكبار تعيش معنا بترتيبها، اما الان فالأغنية السينجل تأخذ وقتها وتختفي من على الساحة، وحاليا انا انتهيت من تسجيل 4 أغاني".