الإثنين 27 مايو 2024

تطورات الحالة الصحية للفنانة رحمة حسن بعد عضة الكلب: «ادعولي أبقى أحسن»

رحمة حسن

فن15-6-2022 | 21:36

منار بسطاوي

كشفت الفنانة رحمة حسن، عن تطورات الحالة الصحية لها، بعد عضها من أحد الكلاب، وتدهور حالتها الصحية كثيرًا نتيجة لذلك، وأكدت أنها لا تزال تتلقى العلاج، وأنها تحسنت بقدر قليل.

ونشرت رحمة حسن عبر صفحتها الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام" صورة لها، وعلقت عليها قائلة: "الصورة دي علشان اطمن الناس اللي سألت عليا.. إن شاء الله أبقى كويسة واحدة واحدة.. أنا لسه بكمل الحقن وبغير على الجرح كل يوم.. بس الصورة دي علشان تطمن أصحابي.. وكل الناس الغاليين.. شكرًا جدًا.. ادعولي إني أبقى أحسن".


واحتلت الفنانة رحمة حسن مقدمة قوائم الأكثر تداولًا على وسائل التواصل الاجتماعي ومحركات البحث، خلال الأيام الماضية، بعدما كشفت عن تعرضها لأزمة صحية بسبب عضّة كلب.

عضة كلب رحمة حسن

وكانت الفنانة رحمة حسن، كشفت عن تعرضها للعض من قبل أحد الكلاب بالقرب من منزلها، وصدمتها من الحدث وتخوفها من القطط والكلاب بعد هذا الموقف.

وكتبت رحمة حسن عبر انستجرام:" مساء الخير..امبارح الساعة 11 بليل كنت نازله أجيب حاجه من السوبر ماركت جمب البيت، وكنت ماشيه علي الرصيف وكان في عربيه بتركن جمبي عادي، فجاه الباب اتفتح ولقيت كلب (جيرمن شيبرد) تقريبا مَش متاكده اوي، بيهجم عليه بكل قوته، طبعا حاولت اجري لكن للأسف الكلب كان قوي وشرس ووقعني على الأرض، حاولت أقوم وأجري وصاحبته حاولت تشده، بس فك الليش بتاعه وعضني عضة كبيره وغويطه بنابه في منطقه حساسة . صاحبه الكلب كتر خيرها اخذتني فورا علي مستشفي إمبابه، ادوني حقنه تطعيم الكلب ولسه فاضلي 4 هاخدهم خلال شهر، بس المشكلة ان من امبارح الجرح بينزف دم كتير، وانا طبعا خايفة ومصدومة".