الثلاثاء 18 يونيو 2024

عمرو مصطفى يفتح النار على «جدو».. هل يقصد عمرو دياب؟

عمرو دياب وعمرو مصطفى

فن22-7-2022 | 20:04

دار الهلال

شنّ المطرب والملحن عمرو مصطفى هجومًا لاذعًا على أحد المطربين، الذي رفض ذكر اسمه، بعد الانتقادات التي تعرّض إليها عبر صفحته على "فيسبوك" من جمهور المطرب الذي رفض ذكر اسمه، فيما فسّر عدد من رواد التواصل انتقاداته أنها موجهة إلى الهضبة عمرو دياب.

وكتب مصطفى عبر "فيسبوك": "رسالة لجدو، هتبعت ناس ولجان تشتم علي الصفحة، ولا هيهز شعرة مني فلوس بترميها في الأرض، هتبعت ناس تقول صوته وحش ملكش دعوة أنا هغني وصوتي وحش، هتروح تخلي ناس تسرب الأغاني هطلع أفضحك، وساعتها هتكون نهايتك بجد".

وأضاف: "هتجيب عيال بفلوس تعمل فيديوهات إن الأغاني وحشة، هتنجح غصب عنك لأنها من القلب، هتقول فين المشاهدات، هقولك ملكش دعوة، أنا بعمل الأغاني لنفسي، ومش هدفع فلوس زيك يا جدو، علشان الناس تشوفني، 100000 على فيسبوك بشرف، أحسن من ملايين مزيفين يا جدو، وفي الآخر اتقل علشان الجاي صعب، نسيت أنك بعت ناس للموزعين اللي بشتغل معاهم في الخارج، علشان أنت  قلودة قوي، بس لما تنزل معاهم هفضحك عادي".

وطرح الفنان عمرو مصطفى أولى أغاني ألبومه الجديد "غيرك مين"، التي تحمل اسم "إلا أنا"، من ألحانه وكلمات مصطفى إسماعيل، وميكساج رون تايلور، وماستر كارل.