الثلاثاء 14 مايو 2024

أول تعليق من والد حسام حبيب على اتهامات شيرين: «ابني زي الملائكة.. وربنا على المفتري» 

شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب

فن24-7-2022 | 11:04

منار بسطاوي

حرص حسين حبيب والد الفنان حسام حبيب على دعم نجله بعد أزمته الأخيرة مع طليقته شيرين عبد الوهاب، وأكد على حبه الشديد له، واصفًا إياه بالملائكة.

وكتب حسين حبيب عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: "والله مش عشان ابني.. ده أخلاقه زي الملايكة.. أنا شخصيًا بتعلم منه.. اللهم انصره كما نصرت داوود ونجه كما نجيت موسى واحميه كما حميت إبراهيم من النار.. قال النبي.. أحسنكم خلقًا الله ناصرك على كل مفتري كداب وعلى ناكر الجميل.. هل جزاء الإحسان إلا الإحسان".


وتصدر اسم الفنانة شيرين عبد الوهاب، محركات البحث جوجل خلال الأيام الماضية، وذلك عقب مكالمتها الهاتفية مع الإعلامية لميس الحديدي فى برنامج "كلمة أخيرة"، وحديثها عن تفاصيل خلافها مع طليقها المطرب حسام حبيب.

وبدأت شيرين عبد الوهاب حديثها بتقديم الاعتذار لجمهورها على التصريحات الكاذبة التى أدلت بها في أوقات سابقة من باب تجميل صورة حسام حبيب، والحفاظ على استمرار علاقتهما.

وتحدثت شيرين عن تفاصيل أزمتها مع زوجها السابق حسام حبيب، قائلة: "أنا ست قاعدة مع بناتي بعد 4 سنين شايفين الويل، قلنا نسافر الساحل الشمالي ونرجع نتبسط، بناتي وأنا نفسيتنا تعبت ومكناش عايشين تقريباً، وكنت عايشة مع زوج تقريباً ومبيخرجش، كنت عايشة 24 ساعة في غرفة نومي، مبعملش حاجة، قاعدة وبس".

وتابعت شيرين: "أنا أخطأت في حق نفسي، وعارفة، بس سعيت إن الست المشهورة تبقى إنسانة متجوزة وتحافظ على بيتها، كنت فاكرة كده، لكن ده مكانش بيت، دي كانت مصيدة فئران"، مشيرة إلى أنها تلقت إخطارًا بـ"سرقة سيارتها التي كتبتها باسم حسام حبيب" خلال وجودها في الساحل الشمالي.

وأضافت شيرين: "أنا كتبت العربية باسمه كحركة أصول علشان لما لجنة مرور توقفه ويطلع الرخص ميبانش إنه ماشي بعربية مراته، وهو قال لي هاعمل لك توكيل بالبيع علشان يضمن لي حقي، الواد الحقاني اللي مبيقبلش على نفسه حاجة، وفي الآخر طلع كلام في الهوا وتمثيل".

واستطردت: "بعد كورونا اتدمرت على إيد حسام، وشغلي مكنش بيتعمل، وهو إنسان موذي جدًا، وخسرني كل الناس، أخويا وأختي وأمي وأصحابي وسواقي والشغالة بتاعتي، وحسسني إن الدنيا كلها تآمرت ضدنا وضد علاقتنا، وأنا صدقته مع إن الحقيقة مش كده، ده شخص لازم يتعالج نفسيا لأنه عنده حب امتلاك، عايزني قدامه وخلاص، ولو عملت فرح أو إعلان ناجح ينكد عليّا، وابقى تريند وقاعدة في خناقة في البيت".

Dr.Radwa
Egypt Air