الأربعاء 26 يونيو 2024

بعد إعلان انفصالهما.. محمود المهدي يتهم منة عرفة بـ«الخيانة»

منة عرفة ومحمود المهدي

فن29-7-2022 | 11:26

منار بسطاوي

اتهم محمود المهدي زوج الفنانة منة عرفة  بالخيانة، زاعمًا أنها السبب وراء انفصالهما، وذلك بعد شهرين فقط من إعلان عودتهما للحياة الزوجية مرة أخرى..

ونشر المهدي عبر صفحته الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام" صورة على طريقة الاستوري، وحذفها مكتوب بها: "تم الطلاق للأسف خلاص كان في خيانة وعديتها واضحك عليا في أول الجوازة وقتها عشان أحافظ على بيتي سكت وغير أمها سبب خراب البيت بسبب الفلوس.. عشان هيا اللي كانت بتصرف عليها منه".

وأضاف محمود مهدي: "وبسبب إني كنت رافضها تشتغل في المجال ده وأمها مكنش عندها مانع تتنازل في المجال مقابل الفلوس بس كل حاجة بس كل حاجة بالدليل فضلت تحاول لحد ما خربت البيت.. وخدو فلوس مني كتير هيا وأهلها واتهجموا عليا وخدو العفش وبيعوني العربية واخواتها".

وتابع المهدي: "وكل حاجة بالدليل وحقي عن ربنا.. حسبي الله ونعم الوكيل في خرابت البيوت أمها.. ب والله كل الفلوس اللي خدوها وكل حاجة عملتها.. هبينها وأنا مطلعتش عمري اتكلمت من غير دليل وإثبات بس للأسف وبجد علي غزلان ربنا نجاه.. واليومين دول هنزل الحجات للأسف.. أهلها بعد أم شلتهم وصرفت وعملت عملو اللي ما يتعملش".

وبعد حذف الصورة، نشر محمود المهدي عبر صفحته قائلًا: "حسبي الله ونعم الوكيل في كل ورا راب بيت بنتها وكل همها الماديات.. بس ربنا يعوضني على كل خسارة خسرتها وثقتي في ربنا كبيرة لإني مقصرتش.. بالعكس كنت بحافظ".

واستطرد محمود المهدي: "في صحافة بتتواصل معايا وناس بتتصل مش هطلع في حاجة خلاص.. الموضوع من دلوقتي اتقفل نهائي مش هش في تفاصيل أي حاجة تاني كفاية لحد هنا ومش تكلم في حاجة خلاص.. ده آخر  بوست عن الموضوع ده وكله عند ربنا خلاص".

وكانت الفنانة منة عرفة أعلنت في الساعات الأولى من صباح اليوم الجمعة عن انفصالها عن زوجها محمود المهدي، وكتبت منة عبر "إنستجرام": "الحمد لله تم الطلاق رسميًا وربنا يوفق الجميع".