الثلاثاء 21 مايو 2024

التفاصيل الكاملة لأزمة شريف منير وزوجته بمواقع التواصل

شريف منير ولورا عماد

فن22-8-2022 | 22:05

منار بسطاوي

احتل  الفنان شريف منير وزوجته لورا مؤشرات البحث على جوجل،  بعد حالة الجدل الواسع الذي أثاره شجارهما على مواقع التواصل  بالساعات الماضية.

ونستعرض لكم في السطور التالية القصة الكاملة لأزمة شريف منير وزوجته.

وبدأ الأمر بهجوم الفنانة لورا عماد زوجة شريف منيرعلى بناتها، ونشرت عبر صفحتها الرسمية فيديو لابنتيها بصحبة والدهما، وعلقت عليه قائلة: "رسالة إلى بناتي فريدة وكاميليا.. بما إنكم خلاص قررتوا تبقوا مش في حياتي بعد ما اديتكم.. عمري وصحتي وحبي واهتمامي.. وضحيت عشانكم كتير".

وأضافت: "وكل مدارسكم بمدرسينكم بدكاترتكم بأصحابكم بأمهات أصحابكم.. يشهدوا بإن أنا كنت أم عاملة إزاي.. بقولكم مبروك عليكم عليتكم الجديدة وهقولكم حاجة واحدة بس.. اللي مالوش خير في أمه ملوش خير في حد.. بتمنالكم كل خير وصحة وإن رينا يهديكم في يوم من الأيام.. بس ربنا موجود وكبير قادر على اللي عمل فيكم كده إنه برده ليه في يوم من الأيام.. مامي لورا يمكن تكونوا نسيتوا اسمي".

ولم تستطع فريدة ابنة الفنان شريف منير التزام الصمت أمام هجوم والدتها، وحرصت على الرد عليها، وعلقت قائلة: "ليه بتعملي كده.. ليه بتخلي شكلنا كده قدام الناس"، وردت عليها والدتها قائلة: "إنتوا بتموتوني كل يوم وأنت عارفة كده كويس.. صحيح الزن على الودان أمر من السحر".

وبعدها ألغت فريدة متابعة والدتها عبر صفحتها الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام"، ومن ثم ألغى الفنان شريف نير متابعة زوجته أيضًا.