الإثنين 17 يونيو 2024

مؤلف نص البوم لطيفة يكشف تفاصيل علاقته بها

19-8-2017 | 17:31

قال الشاعر الغنائي عمرو المصري عقب طرح برومو أغنية "فريش" للمطربة التونسية لطيفة الألبوم الجديد الاغنيه من  كلماتى وألحان سامر أبو طالب ومن توزيع مونتي، انه من المقرر أن تكون الاغنيه هيد الألبوم المقرر طرحه خلال الأيام القليلة المقبلة.

وقل المصرى ان اغانى الالبوم  مختلفة ومتنوعة من الاستايلات و الدراما و المقسوم وغيره .

 اضاف انه لم يتم ترشيحة للمطربة لطيفه لأنه لها علاقه مباشره بجميع المطربين قال عمرو " انا ببعت شغلي للجميع واللي لي نصيب في حاجة بياخدها"

وصرح المصرى انه مكنش متوقع ان لطيقه يعجبها خمس اغنيات كامله  واضاف انا لما بعمل الاغاني بيبقي هدفى اعمل غنوة حلوة مش شرط لمين بس شرف ليا ان لطيفة تغني من كلامي.

اعرب عن  سعادته البالغه عن تعاونه الاول مع الفنانه لطيفه التى ابدت اعجبها الشديد بالاغانى وشجعتني وقالت لى "منتظر الاحسن".

           

 قال عمرو ان كلمات اغنيه الهد اللى تم طرح البرومو بتاعها حلوة ومتفائلة جدا وان شاء الله هتعجب الناس.

 

كلمات الاغنيه :

"مش بهزر والله انا بتكلم جد مبقتش أفكر أصلا تاني ف اي حد مش شاغلة بالي وعايشة حياتي مفرفشة مديا ضهري لكل الناس ومطنشة"

وقال عمرو معلقا على البوم الهضبه "انامبسوط جدا بالألبوم وخصوصا انه معظمه شغل اصحابي واخواتي و الاغنية جميلة وانا شايف ان عمرو دياب غني من زمان لأولاده كلهم في البوماته ف مافيش مشكلة لما يعمل غنوة لبرج معين يكون قاصد بي حد والاغنية فعلا حلوة تيمة لحنية جميلة"

 

ويذكر ان احتل المصري نصيب الأسد في الألبوم الجديد للمطربه التونيسيه لطيفه  بـ 5 أغنيات من كلماته هما "فريش، ملحوقة، ليلة "، من ألحان سامر أبو طالب ومن توزيع مونتي، و"كل اللي حبوا"، من ألحان علي نور ومن توزيع مونتي و"عشان حبيت" من ألحان علاء الراوي ومن توزيع مونتي.