الجمعة 10 مايو 2024

الكبير أوي 7 الحلقة 12.. جوني في ورطة بسبب «شروق كلنا سوا»

مسلسل الكبير اوي7

فن3-4-2023 | 19:37

ياسمين محمد

بدأت الحلقة 12 من مسلسل "الكبير اوي 7" بمحاولة مربوحة "رحمة أحمد" اقناع الكبير"أحمد مكي"، بخطوبة شقيقه جوني على شروق كلنا سوا في الدوار، ويرد عليها:"خطوبة وهنا في الدوار، هو الواد دا اتجنن ولا إيه، مش قولتله يخلص الموضوع دة بدل ما أخلصه انا بمعرفتي، يخلصه يقوم يخطبها هو بيعلي عليا بيشوف أخري إيه، ماشي هوريه.

 جلس جوني رفقة "شروق كلنا سوا" يوضح لها رغبته في الانفصال خاصة بعد تفكيره العميق الذي جرى له أثناء مرضه خلال الأيام الماضية، ليجد شروق كلنا سوا تقول له: "يعني انت عايز تسيبني وتبطل تعمل فيديوهات"، ويرد عليها جوني قائلا: "دي نفسي إنما أنا عايز أكمل بس نفسي عايزة تعمل حاجات عكس اللي أنا عايزها".

وتهدد "شروق كلنا سوا" جوني بالكمبيالات التي كتبها على نفسه في بداية اتفاقهما سويا وهي عدد من الكمبيالات كل كمبيالة منهم بـ5 ملايين جنيه، وتكمل حديثها:"شوف كل كمبيالة منه بحبس 3 سنين يعني حوالي 30 سنة سجن، عايزني أقدم الكمبيالات امتى"، ليقرر جوني استكمال الخطوبة المزيفة دون التراجع عنها.

 يعترض الكبير على زواج جوني وشروق كلنا سوا، ويوبخه بعدد من الكلمات التي تشعره بالحرج، طالبا منه عدم استكمال لعبته وخطوبته المزيفة، وأن يستقل في منزل بعيدا عنه إن أراد الاستمرار في هذه اللعبة.

Dr.Radwa
Egypt Air