الخميس 2 مايو 2024

ماجد الكدواني: ذهبت لطبيب نفسي بسبب فيلم تراب الماس

ماجد الكدواني

فن2-4-2024 | 10:17

أحمد نيازى الشريف

كشف الفنان ماجد الكدواني عن تفاصيل فى حياته الشخصية بسبب شخصيته التى جسدها فى فيلم "تراب الماس"، موضحاً تفاصيل خضوعه لعلاج نفسى، وأن زوجته ونجله طلبوا منه بعد تغيير سلوكه وتعايشه فى الشخصية الذهاب إلى الطبيب النفسى.

وقال الكدواني في تصريحات تليفزيونية: "اكتشفت أنى متأثر بشخصيتى اللى جسدتها فى"تراب الماس" لأنها كانت عميقة ومستفزة، ومراتى وابنى وأيضاً مروان حامد طلبوا مني أن أروح لدكتور نفسى وبالفعل رحت"، مضيفا: أنا وكريم عبد العزيز كنا بنتريق على الممثل اللى يقول أنا متعايش بالشخصية مكنتش متوقع أن هتأثر عليا أنا كمان.

وأضاف الكدواني: كنت واصل لمرحلة غضب لدرجة انى كنت بشوط أى حاجة برجلى، لأن كان فى إحساس بوجود طاقة غريبة جوايا، والدكتور قالى أنت حبيت الشخصية لذلك هى موجودة عندك في العقل الباطن، بالإضافة إلى أن أى شخصية أنا همثلها أو اتفرج عليها وأنا حبيتها بتفضل فى العقل الباطن ، ومع ذلك أخدت كورس وبدأت اتحسن واهدى من غير أى أدوية.

وواصل: "حصل لى موقف غضب بعدها بفترة، وكان ذلك سبب فقدانى لشيئ ومش لاقيه، فكان الغضب شديد وصل لمرحلة غضب هستيرى وكنت بضرب أى حاجة برجلى، وقتها قالتلى كلم الدكتور ولازم تسأله على اللى بيحصل ده، وبالفعل أتصلت عليه وقالى "مش احنا قولنا أن الشخصية موجودة في العقل الباطن"، طمنهم في البيت وقولهم أنا عندي وليد سلطان ساعة يروح وساعة يجي.

Dr.Randa
Dr.Radwa