الخميس 29 اغسطس 2024

أغنية "وداع وداع" لتامر عاشور تتخطى مليون مشاهدة في أسبوع

تامر عاشور

فن29-8-2024 | 18:29

لؤلؤة النجمي

طرح الفنان تامر عاشور أحدث أعمالة الغنائية "وداع وداع" منذ أسبوع واحد فقط  وحققت نجاح كبير و شهدت اقبال و تفاعل من جمهور الفنان تامر عاشور حيث حققت مليون و3 ألف مشاهدة خلال أسبوع من طرحها ،الأغنية كلمات محمد جشم باشا، وألحان مصطفى إبراهيم، وتوزيع عمرو الخضرى، وميكس ماستر صقر ، جيتار مصطفى نصر

كلمات أغنية وداع وداع:

جاي بعد ما شفت غيرك قلبي تندم على اللي فات

جاي بتفتح صفحه دابت واترمت في الذكريات

فوق خلاص وبلاها سيره مش هنحيى في اللي مات

وداع وداع وداع مش فضيلك أنا قلبي مات خلاص مش صافيلك

اصله مش خدامك جنابك سلام سلام سلام واستبينا

خلاص مافيش كلام ما علينا قوللي طب ايه اللى جابك

وداع وداع وداع مش فاضيلك

انا قلبي مات خلاص مش صافيلك اصله مش خدام جنابك

أوعى تضمن يوم ولاقي لحد قلبه في مره ساب

كنت عارفك يوم هترجع آه وهتدوق العذاب

ده اللي زيك مش هلومه كان كفاية عليه الغياب

وعلى صعيد أخر يستعد الفنان تامر عاشور، لإحياء حفلًا غنائيًا، يوم 30 أغسطس 2024، في بورسعيد، ضمن موسم حفلات صيف 2024، ومن المقرر أن يُقدم خلال الحفل باقة متنوعة من أشهر أغانيه التي يتفاعل معها الجمهور.

وروجت الشركة المنظمة لحفل تامر عاشور، عبر حسابها الرسمي «انستجرام»؛ معلقة: «لسه مكملين معاكم حفلات الصيف في بورتو سعيد، مستنينكم يوم الجمعة 30 أغسطس مع السوبر ستار تامر عاشور على شاطئ بورتو سعيد، الحق احجز تذكرتك في الفئات المتاحة دلوقتي».

وطرحت الشركة المنظمة للحفل، أسعار التذاكر، والتي قسمتها لفئتين، الفئة الأولى «Regular» بسعر 500 جنيه، والفئة الثانية «VIP» بسعر 1000 جنيه، ومن المقرر أن يبدأ الحفل في تمام الساعة 8 مساءً.

وأعلنت الشركة المنظمة لحفل الفنان تامر عاشور، ضمن مشروع حفلات ليالي مصر، عن تأجيل الحفل، ولم تحدد موعدا بديلا .

وقالت الصفحة الرسمية لمشروع ليالي مصر عبر فيسبوك: "تم تأجيل حفل الفنان تامر عاشور في ليالي مصر, سنوافيكم بكافة التفاصيل قريباً.

وكشفت الشركة المنظمة لحفل الفنان تامر عاشور، المرتقب في مدينة جدة بالمملكة العربية السعودية، عن نفاد تذاكر الحفل، وبيعها بالكامل بعد يومين من طرحها.

ويحيي تامر عاشور، حفلا غنائيًا على مسرح عبادي الجوهر أرينا في مدينة جدة بالمملكة العربية السعودية، يوم 3 سبتمبر 2024 ضمن سلسلة حفلات موسم جدة.

تامر عاشور طرح آخر أغانيه بعنوان "هيجيلي موجوع" فى شهر يناير الماضي لتكون أول أغانيه فى عام 2024، والأغنية من كلمات عليم وألحان عمرو الشاذلى، وتوزيع عمرو الخضرى.