الأحد 15 سبتمبر 2024

عن الحب الرومانسي.. عبد الرحمن رشدي.. يطرح أغنية أنتي القمر

عبدالرحمن رشدى

فن4-9-2024 | 18:53

أحمد نيازى الشريف

يعيش المطرب الشاب عبدالرحمن رشدى حالة من النشاط الفنى خلال الفترة الحالية وذلك بعد أن طرح أجدد أعماله الغنائية من خلال أغنية جديدة بعنوان "أنتى القمر" على طريقة ال - Video Lyrics، وذلك على تطبيق الفيديوهات الشهير يوتيوب ومنصات الموسيقى المختلفة وأيضا محطات الراديو.

أغنية"أنتى القمر"للنجم عبدالرحمن رشدى تأتى من كلمات وألحان عبد الرحمن رشدى، وتوزيع موسيقى ماهر الملاخ، ومن توزيع شركة "ديجيتال ساوند".

وأغنية "إنتى القمر" للمطرب الشاب عبدالرحمن رشدى هى أغنية رومانسية، حيث يقدم من خلالها فكرة الحنين إلى الحب الغير مشروط، البعيد عن الأنانية، والعودة إلى الحب النادر الوفى الذى يعيش إلى الأبد بدون اى تقلبات.

وتقول كلمات الأغنية:.. تيجي نرجع تاني زي زمان حب الأفلام من غير شروط من غير روتين تيجي نرجع تاني زي زمان نرغي للصبح نبعد عن ناس نكون سوا طول السنين تيجي نرجع تاني زي زمان اعدي عليكي ونغني اغاني مره واتنين نوفي بالوعد ان احنا لبعض ونعيش العمر روحنا وحده مش روحين انتي القمر اللي عمره ما يغيب حبيبي اوعي في يوم تسيب الحكايه لسه لسه طويله وألقي فين انا بعدك حبيب انتي القمر اللي عمره ما يغيب حبيبي اوعي في يوم تسيب الحكايه لسه لسه طويله وألقي فين انا بعدك حبيب تيجي نرجع تاني زي زمان ننزل نتمشي نضحك باعلي صوت تنزل دموع تيجي نرجع تاني زي زمان احلام بريئه من غير ما نخاف سكتنا وحده مفهاش رجوع أنا هفضل احبك طول العمر واتمني عمر فوق العمر أعيشه معاكي ما انتي الحبيبه وانتي الحكايه وسكه ان كانت صعبه المهم أنك معايا انتي القمر اللي عمره ما يغيب حبيبي اوعي في يوم تسيب الحكايه لسه لسه طويله وألقي فين انا بعدك حبيب وسبق وأن طرح النجم عبدالرحمن رشدى أجدد أعماله الغنائية من خلال أغنية بعنوان "مابقاش حواليك" وذلك على طريقة الـVideo Lyrics - وذلك على تطبيق الفيديوهات الشهير اليوتيوب، والمنصات الإلكتروني المختلفة ة، وأيضا محطات الراديو.

وأغنية "مابقاش حواليك" للنجم عبدالرحمن رشدى هى أغنية رومانسية، يخطف بها رشدي جمهوره في رحلة عاطفية حزينة عن مشاعر الوحدة، واختلاف أحاسيس الحب بين الأشخاص، وألم الفراق وعدم الوفاء فى إطار مشوق.

وتأتى أغنية "مابقاش حواليك" من كلمات مصطفى ناصر، وألحان عبد الرحمن رشدى، وتوزيع موسيقى معتز ماضى، ومن توزيع شركة "ديجيتال ساوند".