الجمعة 17 مايو 2024

نشطاء السوشيال ميديا لحمدين صباحي: يا خاين يا عميل.. انت زيك زي الإخوان

أخبار5-4-2020 | 14:27

يغيب يغيب ثم يظهر بمصيبة وكارثة .. هكذا علق نشطاء على مواقع التواصل الاجتماعي على ما طرحه حمدين صباحي من الإفراج عن الإرهابيين والخونة من أعضاء الجماعة الإرهابية ومن باعة الضمائر والأوطان مقابل حفنة من الدولارات الحرام.


مجموعة كبيرة من النشطاء شنوا هجوما ضاريا على حمدين صباحي وكتب أحدهم: "مطالبك هي نفس مطالب الإخوان والإشتراكيين الثوريين وبتشاركهم في نفس حملتهم".


وعلق آخر :" انت زيك زي الإخوان اللي عاوزين يفرجوا من عناصرهم الأخطر على المجتمع من الكورونا.. مع إن العناصر الجنائية أقل خطرا منهم لأن ده مجرم بیرتكب جريمة جنائية ولكنه لا يخون وطنه مثل هؤلاء لصالح أطراف خارجية".


وصب ناشط آخر على حمدين جام غضبه وكتب معلقا: " يا خاين يا عميل أنت بتعمل إيه .. عمال تحرض وتخرب بدل ما تنزل وتساعد البلد وتطلع الفلوس إللى أنت واخدها من الدول إياها وتصرف منها على الغلابة في الظروف اللى الشعب فيها"


وأكد أحد النشطاء أن الشعب الواعي بات مدركا لألاعيب هؤلاء المحرضين والخونة فكتب: "على فكرة الشعب لن ينخدع بالعبارات الرنانة.. وحمدين صباحي الإثاري المختفى اللى بيحاول الركوب على أي أزمة وبيأخد تعليماته من الإخوان وبيردد نفس كلام الإخوان والإشتراكيين الثوريين.. لازم له هدف والهدف واضح فالحملة دي يظهر مقابلها المادي عالي شوية والكل عاوز يأخذ منها.. ارحمونا وارحموا المجتمع اللي خلاص کشفكم .. ولا أنتم لسه مش فاهمين .. لا للعملاء .. ولا للخونة .. ولا للفاشلين الكذابين .