السبت 18 مايو 2024

«أوس أوس» لـ«الهلال اليوم»: «لا للتعصب»

فن26-11-2020 | 17:02

صرح الفنان محمد أسامة الشهير بـ"أوس أوس"، بأنه ضد العصبية ولا يحبها، وبالأخص عند مشاهدة مباراة الأهلى والزمالك.

وأضاف في تصريح خاص لـ"الهلال اليوم": "هنتعصب على إيه الماتش 90 دقيقة وكل فريق بيجتهد، وهنتعصب على إيه مش مشكله عشان تتحل دي رياضة".

 

وتوقع "أوس أوس"، نتيجة المباراة بين النادي الأهلى والزمالك يوم الجمعة المقبل، قائلًا: "النادي الأهلى فريق قوى طبعا والزمالك برضه قوي، ولكن كل فريق بـيجتهد ويبذل أقصى جهد والتوفيق من عند رينا طبعا".

 

في سياق منفصل، احتفل "أوس أوس" بعيد ميلاد زوجته عبر حسابه الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "انستجرام".

 

حيث نشر "أوس أوس" صورة له مع زوجته مرتدية فستانا أسود، معلقًا"كل سنه وانتى طيبه ياروحى ويارب ماتيجى سنه وحشه زى اللى فاتت دى علينا تانى وعارف ان مفيش حاجه هتفرحك بعد على (الله يرحمه) بس ربنا بيختبرنا وراضيين ومؤمنين بقضاء الله وربنا يخليلنا عمر ومانشوفش اى حاجه وحشه فيه ياااارب ..كل سنه وانتى جنبى ومعايا".

 

وشارك الفنان "أوس أوس"  مؤخرا في بطولة مسلسل "اتنين في الصندوق" الذي تم عرضه خلال الماراثون الرمضاني الماضي، وحقق نجاحا كبيرا وقت عرضه.

 

يذكر أن مسلسل "اتنين في الصندوق" من تأليف لؤي السيد، وإخراج محمد مصطفى، وبطولة حمدي الميرغني، أوس أوس، نهى عابدين، بيومي فؤاد، صلاح عبد الله، انتصار، رحاب الجمل، هايدي رفعت، أحمد عبد الله محمود وعدد آخر من الفنانين وتدور أحداثه في 45 حلقة.

 

    الاكثر قراءة