السبت 11 مايو 2024

بسبب أم نور.. الجمهور يفتح النار على ريهام سعيد

ريهام سعيد مع ام نور

الهلال لايت6-6-2021 | 16:49

إيمان علي

عادت الإعلامية ريهام سعيد إلى قمّة مناقشات رواد مواقع التواصل الاجتماعي، بعدما شاركت متابعيها بمقطع فيديو مع اليوتيوبر أم نور التي اشتهرت بفيديوهاتها من غرفة النوم عبر صفحتها الرسمية على فيس بوك.

وظهرت ريهام سعيد في الفيديو برفقة أم نور من داخل غرفة نومها وهي تعد الكفتة التي اشتهرت بها في أول فيديو حقق انتشارًا على مواقع التواصل الاجتماعي، قبل أن تكشف أن أم نور ستحل ضيفة على "صبايا الخير" مساء الاثنين المقبل.

وانتقد عدد من مستخدمي فيس بوك، سعي ريهام سعيد إلى حصد الشهرة من خلال استضافة أشخاص لم يقدموا أي قيمة للمجتمع سوى أنها تقدم فيديوهات تثير السخرية.

وقال أحد النشطاء: "هاتخلى كل البلد تعمل كفتة فى أوضه النوم مدام الكفتة بتوصل للتليفزيون مهما كان وراها حكاية مش هتبقى زى ناس ناجحة ومحدش حاسس بيهم منتهى الإحباط أن الشريحة دي بالمحتوى ده اللى هاتتشهر"، وأضاف آخر: "أم نور وأم دمور عدت خلاص، أنا هعمل فيديو وأنا بطبخ في الحمام يمكن الزهر يلعب".

وتابع أحد المستخدمين: "خسارة الإعلام المصري سايب قضايا البلد المهمة، ووصل الأمر بيه للتفاهة ده حرام فلوس الهواء"، وقال آخر: "هو انتى للدرجة دى مش عارفه ترجعى تنجحى ازاى فابتهبدى وبتطلعى ناس ملهاش لازمة ناس مودية مجتمع بحالة فى داهية بسبب سلوكيات زبالة وعملالهم قيمه أكتر، أنتى بجد حد كل مدى بتقلى من نفسك وفعلا لازم تتوقفى والله"، وتابع مستخدم آخر: "أيه الإنجاز في كده يا ريهام أنت مش لاقيه حاجة تقدميها رايحة للهيافة تعمليلها صيت خرفتي يا ريهام خالص".

Dr.Radwa
Egypt Air