الجمعة 27 سبتمبر 2024

أسما شريف منير تتحدث عن الطموح والرضا على شاطئ البحر

أسما شريف منير

فن30-6-2021 | 23:28

رحاب العوضي

شاركت الإعلامية أسما شريف منير مجموعة صور جديدة لها، وظهرت فيها بإطلالة مثيرة للجدل، على حسابها عبر "إنستجرام".

وظهرت "منير" وهي ترتدي فستان قصيرمليء بالزهور، يغلب عليه اللون الموف والبينك، مضيفة إليه بعض الإكسسوارات الصيفية المميزة كعادتها، كما أكملت إطلالتها بابتسامتها الجميلة ولوك ميكب يظهر جمالها.

وعلقت أسما شريف منير قائلة: "الحياة للناس اللي عندها طموح بتكون زي السباق وكتير منها بينسي يرضي ويقف شوية يتبسط باللي حققه ووصله ويشارك اللحظات دي ويستمتع بيها مع الناس القريبة منه اللي بتشجعه ومؤمنه بيه".

وتابعت "منير": "للأسف بيتولد جواهم طمع ويفضلوا فكرينه طموح بينسوا معني الرضي، القناعة والطموح في بينهم شعره لأن القناعة عكسها الطمع، وعدم الرضا مش طموح، الطموح لا يتنافى مع القناعة لما بنكون وخدين بالنا باللي ربنا انعم علينا بيه".

وأضافت: "الطموح إننا نسعي بكل طاقتنا بس يكون عندنا قناعة ورضا بالنتائج اللي وصلنا لها بعد السعي، نشارك اللي حولينا ونفرح بكل خطوة من غير ما نجري على الخطوات اللي بعدها من غير ما ناخد نفس، لأن مع الوقت الشخص ده قدام مفيش حاجة هتفرحه ولا هيحس بسعاده بأي خطوة بياخدها".

 

وأستكمبت: "وديماً هيفضل يدور علي حاجة هو حتي مش عارف هي ايه؟ عمره ما هيرضي وهيفضل فاضي من جواه اسعي وخليك طموح بس اوعي تنسي ترضي وتستمتع بكل خطوة و بذات مع الناس اللي بتحبك ومؤمنه بيك  ايه الفرق بين الطموح و الرضا بالنسبة لكم؟".

 

ويذكر أن أسما شريف منير قد قامت بمشاركة والدها مؤخراً في برنامجه "أنا وبنتي" والذي كان يعرض عبر قنوات  ON، والذي انتهى عرض أخر مواسمه ‏قبل بداية شهر رمضان.

 

كما كان سبباً في حصولها علي  مزيد من الشهرة الواسعة من خلاله، وأصبح لها علي صفحتها علي موقع التواصل الإجتماعي فيسبوك شهرة كبيرة.

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by 𝘼𝙨𝙢𝙖 𝙨𝙝𝙚𝙧𝙞𝙛 𝙢𝙤𝙣𝙚𝙚𝙧 (@asma.sherif.moneer)