الإثنين 13 مايو 2024

أصالة تدعم شيرين عبدالوهاب في أزمتها الأخيرة: "أنتي شيرين واسمك بيكفي"

أصالة

فن2-7-2021 | 23:21

حسام يونس

شاركت الفنانة أصالة نصري، جمهورها صورة للفنانة شيرين عبدالوهاب، على حسابها عبر "إنستجرام"، وعلقت قائلة: " شيري الحبيبه، مرّات بيكونوا القراب مصدر ألمّ بسّ المحبّه الّلي بتغمرنا بتشيل الوجع وبتبرّره، صعبه نوقف بوشّ الوجع وصعب نشوف الصوره معكوسه".

وتابعت "نصري" قائلة: "نحنا مابنردّ الإساءه بالأخرى ولا الأذى بمتله.. ولا الشرّ الكبير بمرادف أكبر .. بنتأمّل المصدر بنتعلمّ من الطعنه .. بنجمّد الدمع بالحناجر.. وبنردّ بما نحن عليه اليوم ..أنتي شيرين وإسمك بيكفي".

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by Assala (@assala_official)

والجدير بالذكر أن شيرين عبدالوهاب حرصت على الاحتفال بالذكرى الثامنة لثورة ٣٠ يونيو، والتي غيرت مجرى حياة المصريين، بإسقاط حكم الإخوان، وتخلص المصريين من الجماعة الإرهابية، بما كتب فصل جديد من تاريخ مصر المعاصر.

ونشرت شيرين مقطع فيديو لها وهي تغني أغنية "بلادي بلادي"، عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي تويتر، وعلقت عليها بقولها :"ستظل ثورة يونيو ملحمة وطنية انتصر فيها الشعب بكل طوائفه علي قوي الشر، وأعاد هيبة الدولة بقيادة القائد المخلص عبد الفتاح السيسي الذي غير شكل مصر وحقق احلام المواطن وحافظ علي هوية مصر..كل سنة والمصريين بخير وتقدم وازدهار".

ويذكر أن "عبدالوهاب" ردت على أزمتها الأخيرة مع زوجها الفنان حسام حبيب، بعد تسريب تسجيل الصوتي المنسوب إلي والد زوجها، الذي أثار جدلًا كبيرًا على مواقع التواصل الاجتماعي، مؤكدة أن زوجها لم يضرها أبدًا، وأنه يحبها وتشعر معه بالأمان.

ومن أبرز التصريحات التي قالتها شيرين: "أنا بخير ومفيش أي خطر عليها ولا على أولادها، زوجي حسام حبيب من أنضف رجال الدنيا، وإنسان محترم وإنسان متربي، وبيحبني أكتر من نفسه، أكبر دليل على حب حسام حبيب الكبير ليا هو أنه مستفادش أي حاجة، ومعملش لنفسه أي حاجة، هو بس عايش عشان يخاف عليا وعلي عيالي من كل شئ،حماتي ست عظيمة علشان اللي ربت راجل أخلاقه عاملة كده، أكيد لازم تكون ست عظيمة، مافيش توكيلات باسمه والفيز بتاعتي مش معاه وكل الكلام ده مش مظبوط، لأني أنا كلي كده بتاعته.. فيز إيه وتوكيل إيه؟، إحنا بقالنا دلوقتي 4 سنين متجوزين،  لو كان فعلا راجل عايز يستفيد مني، كان عمل حتى غنوة سنجل لنفسه، صايني وصاين عيالي، كل الناس بتتخانق، إيه يعني؟.. كل الناس بتختلف،  لكن هو بيحبني أكتر من نفسه،حسام حبيب كفايا أنه طلع من حياتي كل الناس اللي كانت بتستغلني بجد، طلعهم كل التعابين اللي في حياتي.. وكل الناس الفاسدة".

Dr.Radwa
Egypt Air