الخميس 20 يونيو 2024

شقيقة نيرة أشرف: «المتهم قالها لو أنتي مش ليا هقتلك.. وكبرت دماغها من كتر ما بيهددها»

نيرة أشرف

توك شو23-6-2022 | 00:51

أشرقت حفني

كشفت إحدى شقيقات نيرة أشرف طالبة المنصورة، تفاصيل حياة أختها قبل أن يتم قتلها على يد زميل لها أمام أسوار جامعة المنصورة، مؤكدة أن شقيقتها كانت تعيش وتقضي معها الصيف والشتاء في القاهرة، وتستقر الأخت المتزوجة، وتعود إلى المنصورة قبل الامتحانات فقط.

 

وأضافت شقيقة طالبة المنصورة، خلال لقائها مع الإعلامية نهال طايل ببرنامج «تفاصيل»، المذاع عبر قناة «صدى البلد 2»: «القاتل قال لها لو أنتي مش ليا أنا هقتلك، ومن كتر ما بيهدد وبيشتم وبيعمل كبرت دماغها من ناحيته، وأخواته قالوا إحنا مش قادرين عليه اتصرفوا أنتوا معاه».

 

وتابعت شقيقة نيرة أشرف: «كانت قاعدة عندي بتشتغل وعلشان تبعد عنه، وقالت عليه ده عيل أهبل ده مش هيعمل حاجة، وكان بيدخل يشتم على صفحاتي أنا وأختي هدير، وأصحابي اتصلوا بيا قالولي فيه بنت اسمها نيرة أشرف اتقتلت قدّام جامعة المنصورة، ونيرة أجرئ واحدة فينا».

 

واستطردت شقيقة طالبة المنصورة: «لا مجنون ولا مختل ولا مش عارف بيعمل إيه؛ ومخطط للجريمة كويس جدًا وأداها خبطة علشان يعرف يدبحها كويس، وقالها لو أنتي مش ليا هقتلك، وكبرت دماغها من ناحيته من كتر ما كان بيهددها، وربنا يقهر أهله واحد واحد».

 

واختتمت شقيقة نيرة أشرف طالبة المنصورة حديثها قائلة: «ده ميرضيش حد ولا يرضي بني آدم؛ ده الحيوانات متعملش كده، وكانت متمرمطة في الشغل علشان تبقى مضيفة طيران، وزي ما موتها يموت؛ ده عدل ربنا من قتل يقتل».