الأربعاء 22 مايو 2024

طليق هالة صدقي: سعيد برسم البسمة على وجهها.. «ليه أدفع مليون و300 ألف نفقة»

هالة صدقي

فن23-11-2022 | 13:19

ياسمين محمد

تحدث سامح زكريا طليق الفنانة هالة صدقي عن انفصالهما، وعلاقته بـ والده، خلال مداخلة هاتفية في أحد البرامج التليفزيونية.

قال سامح زكريا: «سعيد أني رسمت البهجة على وجه هالة، وأنا اللي رفعت قضية الطلاق على هالة صدقي، وهي اللي طلبت اللي تكون الولاية التعليمية معاها، وبعدها بأسبوع رفعت قضية نفقة عليا بأرقام فلكية، ومقدمتش ولا مستند للمحكمة، وجابت 2 شهود زور، وأخدت أعلى حُكم نفقة في العصر القديم والمعاصر مليون و300 ألف كل سنة.

وتابع: «كنت عامل ليها توكيل رسمي شامل عام  لكل البنوك عام 2012 بكل أملاكي وأرض بـ 8 ملايين جنيه، أنا لا بكلم ولادي ولا بشوفهم، طب إيه لازمته أني أدفع النفقة؟ أنا اللي بعلم الولاد السباحة والفروسية، وعشان أطلق هالة طلاق كنائسي لازم أغير ملة أروح ملة تانية في المسيحية».

اختتم حديثه: «هالة صدقي زرعت الكره في العيال لأبوهم وغيرت تليفوناتهم، وخلت أولادهم أسمائهم يكونوا على اسمها بنتي اسمها مريم صدقي».

في سياق آخر ردت الفنانة هالة صدقي فيديو احتفالها بطلاقها، خلال أحد البرامج التليفزيونية: «أنا لم أحتفل لكن الفيديو الذي ظهر كان في التصوير والمساعدة بتاعتي كانت تعلمني الزغاريد، الطلاق الفعلي حدث منذ 8 سنوات بعد استحالة العشرة ولكن الطلاق الحالي هو إجراءات ورق، وفرحت بعد الطلاق وكنت أريد فك الارتباط بينها وبين الرجل الذي كانت على اسمه».