الجمعة 10 مايو 2024

رمضان 2023.. خالد الصاوي: سعيد بالعمل مع خالد يوسف ودوري في «سره الباتع» مفاجأة

خالد الصاوي

فن28-2-2023 | 11:19

ياسمين محمد

كشف الفنان خالد الصاوي تفاصيل مشاركته في السباق الرمضاني 2023، حيث يشارك بـ 4 أعمال فنية، مؤكدا أنه يقدم أدور مختلفة.

وقال خالد الصاوي خلال لقائه في برنامج Insider بالعربي: «طلعت الغل بتاعي في 4 أعمال مع بعض،"أنا السنة دي هلعبها جوكر"، إنك تشوفي 4 شخصيات مختلفة وفي 4 أعمال حلوة».

وعلق على تعاونه مع المخرج خالد يوسف في مسلسل «سره الباتع»:«أنا سعيد بالعمل مع خالد يوسف،هو مخرج له بصمة مهمة جدا جماهريا ونقديا، متحدي لنفسه وعنده رأي، مشينا مع بعض في الفن ومشينا مع بعض في المظاهرات، أنا بحب خالد يوسف، دوري مفاجأة وأنا مرتبط بالشخصيات دي لأنها في وصف مصر، الموسوعة اللي سابتها الحملة الفرنسية من الرسومات ومن الشرح اللي بيتناول الثقافة المصرية، الشخصيات دي محفورة في دماغي، فكانت فرصة عظيمة».

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by The Insider بالعربي (@theinsiderar)

وكشف الصاوي تفاصيل مشاركته في «كتيبة 101»، قائلا:«عمل بطولي عن مكان أنا روحت زورته وزرعنا فيه بإيدينا شجر زيتون باسم كل شهيد، في الأعمال اللي من النوع ده مش بنبص للأجر ولا للتتر، لأن الناس اللي بنتكلم عنهم خدموا بالدم».

كما تحدث عن مشاركته في مسلسل «جت سليمة»:« أشارك بدور الملك في حاجة بتحصل لدنيا بترميها في زمن ومكان ما يسمى أرض النعام وهي مملكة أسطورية فيها الملك طمعان اللي هو أنا».

كما أوضح دوره في مسلسل « مذكرات زوج»:«العمل فيه فكرة ورسالة عن العلاقات الزوجية، وكل واحد اختياراته في الحياة ، و الشخصية التي اقدمها لا تشبهني في الواقع». 

Dr.Radwa
Egypt Air