الجمعة 26 ابريل 2024

هل تعود حلا شيحة إلي التمثيل من جديد.. تعرف على القصة كاملة

حلا شيحة

فن8-6-2023 | 19:31

ياسمين محمد

تصدر اسم الفنانة حلا شيحة محركات البحث جوجل خلال الساعات الماضية، وذلك عقب حديث الفنان أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية،عن رغبتها في العودة إلي التمثيل من جديد، ومنشور الاعتذار التي قدمته إلي زملائها في الوسط الفني والجمهور.

نشرت حلا شيحة ،اليوم، منشور على حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعى تبادل الصور والفيديوهات الانستجرام،قائلة:«شكراً للبيت الكبير،نقابة المهن التمثيلية وشكراً دكتور اشرف زكي النقيب الداعم والسند لكل مبدع مصري و كل إنسان قبل أن يكون فنان،مررت بأربع سنوات في حياتي كانوا من أصعب ما يكون و لكن الحمد لله مع كل لحظة تعب او الم مررت به تعلمت الكثير و ازددت قوة و اصرار علي الخروج من المحن التي لابد منها في الحياة».

وتابعت:«متشكرة علي كل الدعم من زمايلي كلهم بحبهم و بتمني لكل واحد فيهم النجاح دايماً،جمهورى الجميل و كل من تكلم عني بخير و تفهم ما مررت به ، و احسن الظن بي،و بعتذر عن أي كلمة بدرت مني خرجت في وقت حرج في حياتي و لم اقصد ابدا الإساءة لاحد و لا احمل الا كل الحب و أتمنى الخير لكل الناس ».

 

وجهت رسالة إلي جمهورة قائلة:«اتمني من الناس اللي بتدخل تكتب رايها او تعلق حابة اقولهم،كفاية و لو معندكمش كلمة طيبة بهدوء ممكن تطلعوا من صفحتي ،كفاية اربع سنين تنمر و كلام مؤذي لي و لاسرتي ،اي فنان هو إنسان قبل أن يكون فنان او مشهور فراعوا انه إنسان،متشكرة».

رد أشرف زكي على عودة حلا شيحة

قال الفنان أشرف زكي خلال لقائه أمس في برنامج «معكم مني الشاذلي»مع الإعلامية مني الشاذلي،أنه لا يملك قرار عودتها بمفرده، بل هذا القرار لا بد أن يحدده جميع فناني مصر، لذلك سيسألهم أولا قبل عرض الأمر على مجلس إدارة النقابة،لأن ما حدث منها يمس كل الأسرة الفنية، رغم أنني أعرف الإجابة جيداً، فهم متسامحون جدا، وسيقولون حلا بنتنا وحبيبتنا.

أزمة حلا شيحة مع تامر حسني

الجدير بالذكر أن سبب اعتذار حلا شيحة هو بعد أزمتها مع الفنان تامر حسني في فيلم «مش أنا»، وجهت لـ تامر رسالة عنيفه اللهجة  بعد طرحه لفيديو كليب «بحبك» بسبب وجود مشاهد رومانسية بينهم، كتبت منشور تبرء نفسها من الفيلم وقت عرضه في السينمات.

قالت حلا في المنشور:«أنا اتفاجئت جدا بنزول كليب يجمع فيه مشاهد متفرقة من الفيلم و خصوصا بعد آخر بوست نزلته و وضحت فيه أنا إيه ..واتفاجئت أكتر خصوصا بعد وعد تامر حسني ليا وتأكيده إنه حیحترم رغبتي و بعض الطلبات اللي طلبتها منه بكل احترام وود الصيف اللي فات وأکدلي إنه حيحترم رغبتي،إحنا يمكن نجحنا بمقاييس الدنيا بس صدقوني بمقايیس ربنا احنا لم ولن ننجح انا عارفة ومتأكدة إن زملائي جواهم خير بس للأسف فتنة الشهرة و النجاح مش بتخلينا نشوف ونقيس الأمور صح بتكلم من قلبي الكليب ده ميرضيش ربنا و انا عيطت لاني شفت نفسي في المشاهد دي .. دي كانت زلة نتيجة ظروف مريت بيها و كلنا بنغلط و لازم نغلط علشان إحنا بشر بس المصيبة اننا بنغفل وننسى».


وتابعت حلا شيحة:«انا مش حتكسف من حد أنا تبت من المشاهد دي و هي و هي لا تصح وأنا غلطت و بصلح و أهم حاجة ان ربنا يرضى عني لان في الاخر ده اللي حينفعنا مش الشهرة و لا النجاح لا هو مش نجاح أصلا علشان النجاح الحقيقي حاجة تانية خالص احنا اغلبنا ناسينها الا القليلين منا الفن لو بيخلينا نبعد عن منهج ربنا و منبقاش قدوة لولادنا يبقي باطل و ميبقاش فن،احنا كلنا عندنا امتحان في الدنيا دي و حابة أفكرك بالفيديو ده یا تامر اللي قولت فيه انا مش بتمني أموت وأنا مطرب أنا دايما خايف کده، كلام أكيد قولته في لحظة صدق جواك و جوانا كلنا،شوفه تاني يمكن يفكرك إن جواك أكيد في صراع وأنا وكلنا بنغلط بس المهم في الآخر نتدارك الغلط و نصلح».

Dr.Randa
Dr.Radwa