السبت 4 مايو 2024

علي صبحي يكشف عن كواليس أول لقاء جمعه بالفنانة منى زكي

علي صبحي

فن18-6-2023 | 21:14

ياسمين محمد

كشف الفنان علي صبحي عن أول لقاء جمعه بالفنانة منى زكي، حيث التقى بها لأول مرة في بروفات تحضير مسلسل "تحت الوصاية"، وكان لديه عرض مسرحي في نفس التوقيت، فقرر أن يغادر المسرح مبكرًا قبل انتهاء المسرحية من أجل لقائه معها.

وأضاف على خلال لقائه مع الإعلامية سهير جودة عبر صفحتها الرسمية على فيسبوك، قائلا: "أول لقاء ليا مع منى زكي كنت راجع من عرض كلاون بجري، كنت متأخر على بروفة المسلسل، وكنت متوتر جدا لما عرفت اني هقابلها لأول مرة في الحقيقة".

وتابع: "كان عندي وقتها عرض مسرحي في مدينة السلام والبروفة في المهندسين، فكان لازم اتحرك من المسرح بدي وامشي بعد آخر مشهد ليا بس مش هاخد التحية مع زمايلي من الجمهور، وطبعا المكياج اللي بنعمله على المسرح لسة على وشي فمسحته بمناديل بسرعة عشان الحق البروفة".

وقال علي صبحي: "وصلت البروفة ودخلت اعتذرت على التأخير، ومنى زكي لأول مرة تشوفني لاقيتني حاطط كحل، فلما شافتني اتوترت وبدأت تسئل مين ده، انت شغال مساعد معانا، لكن أستاذ محمد شاكر المخرج قالها ده علي يا منى، وهي استغربت وقالتلي ايه اللي انت عامله في وشك ده، فكان موقف مضحك جدا وافتكرت ان انا حاطط كحل بجد، واعتذرتلي وقتها قالتي انا مقصدش خالص".

Dr.Randa
Dr.Radwa