الجمعة 3 مايو 2024

رامي عياش يطرح أغنيته الجديدة «لمة الحبايب»

رامي عياش

فن9-8-2023 | 16:32

ياسمين محمد

طرح المطرب رامى عياش، فيديو كليب لأغنية «لمة الحبايب»،على اليوتيوب والمنصات الرقمية ومحطات الراديو، شاركه فى تصوير الفيديو كليب زوجته مصممة الأزياء داليدا عياش، والشاعر محمد الرفاعى إلى جانب عدد كبير من أصدقائه ومحبيه.

 ومن خلال الأغنية، يدعو عياش إلى نعانٍ: « لم الشمل عن طريق التجمعات، والتقارب، واللمة، بين الأهل والأحباب والأصدقاء، وأن وجودهم يجعل لحياتنا قيمة، يشاركونا أفراحنا وأحزاننا، يقفون بجانبنا، يخففون عنا، ونشعر معهم بالراحة، ويملؤن الفراغ في حياتنا».

وتأتي، أغنية «لمة الحبايب» من كلمات محمد الرفاعي، وألحان وتوزيع جان ماري رياشى، ومن إنتاج شركة «مزيكا» للمنتج محمد جابر.

وتقول كلمات الأغنية:

 لمة الحبايب أنا عندي الليلة عيد .. كان الفرح غايب أنا قلبي كتير سعيد والنجوم معانا و القمر نور سمانا .. فرحة كبيرة مستنيانا مع بعض أكيد أحلي ليلة إنك تكون مع الناس الجميلة .. هنعيشها ليلة ولا ألف ليلة سهرانين للصبح وليلتنا طويلة اللي بيحبنا يسهر الليلة عندنا .. كل اللي يهمنا نسعدكوا ونفرح كلنا عيش وقتك سعادك كتر الأفراح زيادة .. الأيام ملهاش إعاده مش هترجع لا أحلي ليلة إنك تكون مع الناس الجميلة هنعشها ليلة ولا ألف ليلة سهرانين للصبح وليلتنا لسه طويلة أحلي ليلة إنك تكون مع الناس الجميلة هنعيشها ليلة ولا ألف ليلة

Dr.Randa
Dr.Radwa