الثلاثاء 30 ابريل 2024

كلاكيت تاني مرة.. أزمة جديدة بين حسن شاكوش و حمو بيكا

حسن شاكوش

فن7-12-2023 | 14:13

ياسمين محمد

نشر الفنان حسن شاكوش فيديو جديد له على حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وكشف فيه عن سبب عدم حضوره لـ عقيقه ابنة المطرب حمو بيكا الذي احتفل بها أمس داخل إحدى قاعات الأفراح، وشاركه الاحتفال عددًا من الأقارب والأصدقاء.

ربنا يدي كل واحد على قد نيته

قال حسن شاكوش في الفيديو:«الغيرة شخصية دي مرض، والغير تكون سبب لتحقيق نجاح وشهرة أكثر منهم، مفيش حد هيكون عايزك أحسن منه، في ناس عندها غيرة شغل وغيرة شخصية، وأنا عمري ما غرت من حد لأن ثقتي في نفسي أكبر مما تتخيلوها، وفي ناس مجرد ما تديهم ضهرك يشتموك عشان أنت معبرتهمش، وربنا يدي كل واحد على قد نيته،  كلنا لينا أعداء وعدوك ابن كارك».

وأضاف:«حب الخير لغيرك عشان ربنا يكرمك، إوعى تكره لحد الخير».

 مبتحركش من مكاني غير لما أتعزم
أما عن سبب عدم حضوره لـ عقيقة ابنة حمو بيكا قال: «حمو بيكا معزمنيش على عقيقة بنته، وأنا مبتحركش من مكاني غير لما أتعزم، وبيكا معاه تليفوني لو عزمني كنت روحت».

حمو بيكا يهاجم حسن شاكوش

يذكر أن هذا لم يكن أول خلاف بينه وبين حمو بيكا، حيث حدث من قبل خلاف كبير بينهم، هاجم بيكا شاكوش عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، قائلًا:«أنا اللي عملت حسن شاكوش والكل يشهد بذلك»، بينما نفى شاكوش، وجود أي خلاف مع صديقه حمو بيكا، مؤكدًا أنه تربطهما علاقة جيدة، مضيفًا أن بداية تعارفهما كان بعد طلب الأخير منه المشاركة معه في تقديم أغنية «وداع يا دنيا وداع» للجمهور، مضيفًا أنه قدم العديد من المهرجانات مع حمو بيكا ولا يوجد أي مشاكل معه.

Dr.Randa
Dr.Radwa