السبت 27 ابريل 2024

نطت من العربية.. مفاجأة في قضية خطف "فتاه الشروق"

حبيبه الضحيه

الجريمة24-2-2024 | 16:35

هويدا علي

تمكنت أجهزة الأمن في القاهرة، اليوم السبت، من ضبط سائق سيارة أجرة تابعة لشركة توصيل شهيرة، لاتهامه بمحاولة خطف فتاة، فى مدينة الشروق على طريق السويس.

وبحسب التحريات، فإن السائق حاول خطف فتاة تُدعى حبيبة الشماع، لدى توصيله لها، والتى نجت بنفسها بأعجوبة حين فتحت أبواب السيارة وقفزت لتصاب بنزيف داخلي وكسور وسحجات فى مناطق متفرقة بالجسد، نُقلت على إثرها إلى المستشفى.

وأكدت شقيقة المجنى عليها: في تحقيقات النيابة «حبيبة فاقدة الوعى وعندها نزيف فى المخ مش بيقف ومحطوطة على التنفس الصناعي، حبيبة استقلت سيارة من التجمع الأول، وكانت رايحة مصر الجديدة، مامتها كلمتها فى التليفون مكنتش سمعاها كويس علشان صوت الكاسيت كان عالى أوى، الراجل كان بيتخانق فى التليفون، حبيبة طلبت منه يوطي الكاسيت قالها لأ وكان بيبرطم بالكلام، مامتها مكنتش سامعه هو بيقول إيه، قالتلها ماله ده؟، حبيبه قالتلها: مش عارفة، وقفلت بعدها».

وأضافت: «أصحاب حبيبه كلموها يشوفها وصلت فين، رد عليهم واحد قال لهم صاحبة التليفون دى وقعت من العربيه قعدت تتشقلب لحد ما اتخبطت فى الحاجز الأسمنتى اللى على طريق السويس، ولما راح يسألها إيه اللى حصلك، قالت: «سواق كان عاوز يخطفنى وجالها تشنجات وفقدت الوعي».

Dr.Randa
Dr.Radwa