الخميس 12 سبتمبر 2024

أحمد الشيخ: إيهاب جلال كان متأثرًا بسبب منتخب مصر

احمد الشيخ

ملاعب الهلال12-9-2024 | 18:14

محمد نبيل

كشف أحمد الشيخ لاعب فريق الإسماعيلي عن تعرض الراحل إيهاب جلال مدرب الفريق لضغوطات كبيرة قبل وفاته.

ونشر أحمد الشيخ، عبر حسابه على "فيس بوك": "أنا حياتي إتغيرت بعد فضل ربنا ثم فضل الراجل ده، علمني كتير أوي وحققت معاه حاجات كنت بحلم بيها من صغري، كم الخير اللى بيعملوا أنا شوفته إنهاردة من حب ودعاء الناس له".

وأشار: "مشيت وسبتني ليه سبتني ليه يا بوب مش قادر أصدق إنى مش هشوفك تاني، كنت نعمه الأب والمدرب، اديتنى كتير أوي وفضلك عليا بعد ربنا كبير، وكان نفسي أردلك جزء من حقك إلى جنات النعيم يا أبويا".

وتابع: "يارب ارحمه واغفر له يارب، اجعل مرضه شفيعا له يارب، أنت عالم بكل شيء وعالم إنه كان أطيب حد في الدنيا دي مفيش حد هييجي زيه، عمره ما تأخر على حد في مساعدة قدام عيني كنت أقوله وأحسده في الخير ما شاء الله يا بوب، أنت بتساعد الناس كلها وعمرك مقفلت باب في وش حد، كان يقولي يابني الحاجات دي هي اللى باقية وكله تجارة مع الله".

وأكد: "آخر فترة كان متأثرًا جدًا بسبب اللي حصله مع المنتخب، وكم الضغوطات اللي اتحط فيها، لكن هو قوي جدًا وكان يتحمل المسئولية".

وأختتم: "عمره ما طلع قال مبررات أو جاب الغلط على لاعيبة كنت أقوله ليه حضرتك مخدتش حقك على الأقل المادي من المنتخب وليه حضرتك متطلعش ترد وتعرف الناس اللي حصل وليه حضرتك متردش على الناس اللي بتسيء ليك، يقولي يابني دي كلها صراعات ودنيا أنا مش عايز منها حاجة، أنا عايز الآخرة، لما ربنا يفتكرني عايز الناس كلها تدعيلي، بالله عليكم لا تنسوه في الدعاء".