الأربعاء 22 مايو 2024

رواد السوشيال ميديا: منى مينا خرفاء الإخوان تكذب وتضلل لطمس جهود الدولة في مواجهة كورونا

أخبار16-6-2020 | 12:05

فتح عدد من رواد مواقع التواصل الاجتماعي النار على منى مينا لمهاجمتها مؤسسات الدولة، ومحاباتها الدائمة لجماعة الإخوان الإرهابية.


ومن ضمن ما جاء من هجوم المغردين: "من رواد السوشيال ميديا.. للعجوز الخرفاء الكاذبة منى مینا كفى كذب وتضليل يا غراب الإخوان نفسنا نفهم من أين تستقي الرفيقة منى مينا الأخبار الغريبة اللى بتهل بيها كل يوم علينا . يا جماعة حد يشوف حاجة تسلى الأخت منی بدل قعدتها فاضية في البيت لو منی مینا فعلا يهمها أمر البلد والدفاع عن المواطنين ضد فيروس كورونا .. فنظن أنها ممكن تتطوع للعمل كدكتورة في أي من مستشفيات العزل لممارسة المهنة اللي هي بتقول إنها بتعرف تشتغلها وهي مهنة الطب بيتهيألنا أن ده أفضل يا دكتورة منى بدل من مهنة النعيق اللي أنتي مصدعة دماغنا بيها".


وأضافوا: "نظن أن تطوعك ده أشرف حاجة ممكن تختمي بيها حياتك البائسة . لكن طبعا إجابة الرفيقة مني على مسألة التطوع دي محسومة وهي الرفض طبعا لأن مفيش سبوبة في كده .. وهي مش بتفهم حاجة غير في التنظير".


وتابعوا، " نطالب كافة الجهات المعنية النظر في سكوت النقابة عن تنظير منی مینا بالرغم من عدم شغلها لأية مواقع رسمية تتيح لها الهجوم يوميا على مؤسسات الدولة بدون أي صفة كما نطالب ببيان تخصص الرفيقة مني في مهنة الطب لكي نعلم هل يتيح لها تخصصها الفتى في مسألة فيروس كورونا من عدمه".