الأربعاء 26 يونيو 2024

بعد سخرية الجمهور من ابنتها الصماء.. هشام سليمان يدعم يسرا اللوزي

فن30-12-2020 | 13:41

تضامن عدد من الفنانين مع يسرا اللوزي، بعدما وصفها أحد المتابعين بـ"أم الطرشة"، بعد حديثها عن ابنتها الصماء خلال لقائها مع الإعلامية منى الشاذلي في برنامج "معكم" مؤخرًا.

ويعد المنتج هشام سليمان، من أبرز المتضامنين مع يسرا اللوزي، ونشر صورة لها برفقة ابنتها وعلق عليها: "صورة النهارده هي صورة صديقة أخرى من أصدقائي المبدعين، يسرا اللوزي أو يويو زي ما بحب أندهها، النهارده أنا مش هتكلم عن يسرا الممثلة هتكلم عن يسرا الأم، واللي استقبلت خبر أن بنتها صماء بكل صبر ورضا".

وأضاف: "مش بس كده بدأت تقرأ وتثقف نفسها، وتتعلم لغة الإشارة بلغتين العربي والألماني عشان تعرف تتواصل مع بنتها، وبدأت اللي تتعلمه تنقله لكل اللي حواليها وتديهم معلومات عشان يعرفوا يتعاملوا مع الصم وضعاف السمع، وقررت أن كل وقتها وجهدها يكون لبنتها عشان تقدر تعدي بيها من أزمتها".

وتابع: "أنا عقلي مش قادر يستوعب أن ممكن حد يكون من الجهل أنه يصف أم بعيب خلقي في بنتها، أنا مش لاقي كلمه أقولها، غير حسبي الله و نعم الوكيل فيك وفي اللي زيك وعلى كل واحد عمل لايك على كلمتك".

واختتم: "يسرا أنا بحبك قوي وبحترمك قوي ومتاكد أني هشوف بنوتك من أحسن الناس، تعالو نتمنى الخير لبعض ونقول للي بنحبهم إننا بنحبهم ونتمنى ليهم الخير كله".