الثلاثاء 28 مايو 2024

بأغنية «اللي باقي من صحابي».. محمد منير يتصدر تريند يوتيوب (فيديو)

الكينج محمد منير

فن14-6-2021 | 21:39

نورهان أسامة

تصدر الفنان محمد منير قائمة تريند موقع الفيديوهات "يوتيوب"، بعد طرحه أغنية "اللي باقي من صحابي" عبر قناته الرسمية بموقع "يوتيوب" قبل يوما واحدا، والإنية من كلمات أحمد حسن راؤول، وألحان أحمد زعيم، وتوزيع وسام عبد المنعم.

                                      

وحصدت الأغنية نسبة مشاهدة عالية بعد يوما واحدا من طرحها علي "يوتيوب"، حيث حصدت 114 ألف مشاهدة، إضافة إلي 10 آلاف من الإعجابات من جمهور الكينج محمد منير.

ومن كلمات أغنية "اللي باقي من صحابي": "اللي باقي من صحابي من سجل الذكريات ضحكة عالية.. دمعة غالية كام مكالمة وافيهات اللي باقي من صحابي علبة مليانة بحاجات صورة ناقصة.. فيديو رقصة لعبة مالعصر اللي فات وعد بنا ومكتملش حد حب كتم ماقالش.. قهوة باردة.. واحلي وردة كرسي فاضي بسنادات سهرة حلوة جابت بياتة.. لعب كورة بدون شماتة بنطلون اسود شحاتة كان ده أغلي التضحيات.. اللي باقي من صحابي كلمتين حلوين في شات ايه يا بارد.. اي ياجامد وش ضحكة بغمازات.. اللي باقي من صحابي هما حبة ذكريات حد خايب.. حد سايب حد لسة بتاع بنات".

 

يذكر أن تغيب الكينج محمد منير عن مهرجان المركز الكاثولوكي للسينما في دورته الـ69، ونُسبت ظروف غيابه لظروفه الصحية التي منعته من التحرك من السرير، حيث تزامن موعد الحفل مع تلقي محمد منير لجرعته الثانية من لقاح فيروس كورونا، الأمر الذي جعله يخضع لراحة تامة بالسرير دون تحرك وهو السبب الوحيد الي منعه من حضور الحفل.