الثلاثاء 14 مايو 2024

"شكرًا على النصيحة اللي ملهاش لازمة".. رواد فيسبوك يسخرون من كريم فهمي

كريم فهمي وزوجته

الهلال لايت15-7-2021 | 13:35

إيمان علي

أثار الفنان كريم فهمي حالة من الجدل عبر مواقع التواصل الاجتماعي بعدما نشر مجموعة من الصور مع زوجته دانيا البنوي، من إجازتهما في جزر المالديف، عبر صفحته الرسمية على إنستجرام.

وعلق كريم على الصور بقوله :"ارشح المالديف للأزواج في شهر العسل وللعائلات لأنه افضل مكان لإنعاش عقولكم"، ما تسبب في إثارة سخرية الجمهور منه، وبخاصة مع ارتفاع أسعار السفر في ظل الظروف الاقتصادية الصعبة التي يعاني منها عدد كبير من العائلات.

وقال أحد رواد فيس بوك :" فعلا انا كنت محتار جدا بصراحه، والحوازة وقفة علي هنقضي فين شهر العسل شكرا علي النصيحة الي ملهاش لازمة"، وأضاف آخر " مالها جمصة يعني نضافة وريحة وتوفير وع قد الايد"، وتابع ثالث :" هو الاخ عايش ف كوكب تاني مش عنده خلفية ان ف جوازات بتبوظ ع ايجار الفستان ع العريس ولا العروسة"، كما علّق غيره بقوله :" شكرا علي النصيحة بصراحة كنت محتارة اصيف فين أنا والعيال وابوهم".

وعلق أحد النشطاء بقوله :" بجد والله ماكنتش منتبهه ان شاء الله نروح مفيش اى مشكله والنبى انت رايق"، وتابع آخر:" كانت تايهه عننا فين الفكره دي حاضر هنروح واهو العيال كمان تنبسط "، وواصل غيره :" حتلاقينا طوابير علي طيران المالديف شكرا علي النصيحة الي ملهاش ثلاثين لزمة".

Dr.Radwa
Egypt Air