الإثنين 13 مايو 2024

«سينرجي» تهنئ كريم عبد العزيز بعيد ميلاده

كريم عبدالعزيز

فن17-8-2021 | 13:40

رانيا إبراهيم

نشرت شركة سينرجي للإنتاج صورة للفنان كريم عبدالعزيز عبر موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام"، وعلقت على صورته قائلة: "النهاردة عيد ميلاد نجم من نجوم مصر، اللي مأثر فينا كلنا بكل أعماله، الجميل كريم عبدالعزيز، كل سنة وأنت طيب ودايما نجاحك مكسر الدنيا".

كريم عبدالعزيز

يحتفل النجم كريم عبدالعزيز بـعيد ميلاده، اليوم الموافق الثلاثاء، والذي احتل مكانة مميزة جدا في قلوب جماهيره فور ظهوره على الشاشة منذ الصغر، وحتي أصبح نجما من نجوم الصفوف الأولي وذلك لـتميزه في أدواره التي تميزت بمزيج من الكوميديا والأكشن.

واتسمت حياة كريم عبدالعزيز الطفولية بالعديد من المواقف بسبب أفعاله الصبيانية، مما تسبب في العديد من المشاكل لوالديه بسبب شقاوته الزائدة.

 

وقص النجم كريم عبدالعزيز العديد من المواقف خلال استضافته في برنامج " السيرة"، حيث روي النجم كريم عبدالعزيز موقفا طريفا تلقى بسببه ضربا من أهله، قائلا: "كنت واقفا في البلكونة وشوفت كلب غلبان ماشي ولونه أسود، فنزلت أخدته وطلعت جري بيه على البيت، ولما والدتي سألتني جبته منين قولتلها دة كلب "جيرمان" أخدته من واحد صاحبي، والده في الشرطة كل ما الكلب يكبر ديله بيلف، ووالدتي تقولي مفيش يا أبني كلب "جيرمان" ديله بيلف، لغاية ما عضني وكسر التليفونات، ومشيناه بقى لأن والدتي كانت بتخاف من الكلاب".

 

كريم عبدالعزيز ينسخ مفاتيح الخزينة علي الصابونة

وفي موقف آخر للنجم كريم عبدالعزيز رواه أثناء لقائه في برنامج "السيرة" قائلا: " في حاجة كمان ووالدي ووالدتي لم يعرفوها، وهو أن مفيش مفتاح في البيت مكنتش عامل عليه نسخة بالصابونة، حتى مفتاح الخزينة، ولكن لما كبرت هديت بقى، واتهديت أكتر لما ولادي كبروا.

 

كريم عبد العزيز يسرق سيارة والده ويتسبب في حادث

قال النجم كريم عبدالعزيز خلال استضافته في برنامج "السيرة"، كان  في موقف أفتكره وأنا صغير كان عندي 15 سنة سرقت عربية بابا من وراه، وبعد ما مشيت عملت حادثة دخلت في عربية 132 رمادي ولما حصل فتحت الباب وجريت لأني اترعبت لأحسن أتسجن، وكلمت والدي وقولتله إلحق ماما وياسمين عملوا حادثة صغيرة بالعربية فاتخض وقالي إية ده إزاي أنا جايلك، فقولتله لا مش هينفع أستناك ومشيت، وجالي بالليل بقى على البيت وأكلت علقة من والدي ووالدتي.. بس الصراحة  أنا كنت أستاهل".

Dr.Radwa
Egypt Air