الأحد 12 مايو 2024

صندوق الكهرباء وسوستة الدبدوب.. أغرب أماكن إخفاء النقود في المنزل

أغرب أماكن إخفاء النقود

الهلال لايت18-8-2021 | 13:35

ألفت لبيب

تداول النشطاء ورواد مواقع التواصل الاجتماعي، منشورا ساخرا عبر فيسبوك، بشأن سؤال عن أفضل الأماكن التي يمكن استعمالها في إخفاء المال، وذلك في الرد على سؤال: "لما تعوز تخبي فلوس ومحدش يعرف مكانها بتخبيها فين؟".

وأثار هذا المنشور سخرية وضحك  الكثير من المتابعين، وتوالت الإعجابات والتعليقات الطريفة والمضحكه على المنشور من مستخدمي فيس بوك.

 من ألطف التعليقات التي تم تعليقها على البوست من أحد المتابعين، حيث قال" وجعل بينكم مودة ورحمة "زوجتي هي نصي التاني واللي معايا ده رزقنا اللي ربنا رزقنا بيه عشانا احنا واولادنا ليه هخبيهم أصلًا"، ومن التعليقات أيضا التي قيلت " ياعم روح نام إحنا معانا فلوس أصلا علشان نخبيها إنت محدش قال ليكم ان إحنا فقره أوي ولا إيه  ".

وأيضا من قال" ماشاء الله هو انتو معاكو فلوس تخبوها"، وكذلك :" بأحل صندوق الكهربا العمومي اللي ف العمارة و أخبيهم وراه .. ربنا يرحمك"، و" مفيش مرة خبيت فيها فلوس والا زوجى عرف طريقها ازاى معرفش وبخبيها ف اماكن مايخطرش ع بال حد والله يعنى مرة خبيت فلوس حطيتها ف دبدوب في السوسته اللي بتبقي ف الدباديب من وراء، اما زوجى بقي بيخبي مننا الشيكولاته مش فلوس مرة كان مخبيها ف الجزامه".

وهكذا كانت بعض ردود المتابعين المتداوله على المنشور.


 

Dr.Radwa
Egypt Air