الأحد 5 مايو 2024

"برضه بتوحشني" لأنغام ووائل كافوري تقترب من 7 ملايين مشاهدة

أنغام ووائل كافوري

فن1-9-2021 | 00:16

رضوى سمير

حققت أغنية "برضه بتوحشني" للفنانة أنغام، والفنان وائل كافوري، نجاحا كبيرا بمجرد طرحها على يوتيوب والمنصات الألكترونية، فهي تقترب على 7 ملايين مشاهدة على يوتيوب.  

وتعد أغنية "برضه بتوحشني" التعاون الأول للفنانة أنغام مع الفنان وائل كافوري،  وهي من كلمات تركي أل شيخ، ألحان عمرو مصطفي، توزيع  نادر حمدي، تنفيذ وقيادة الأوركسترا المايسترو هاني فرحات، مكس أمير محروس، باز جيتار أحمد رجب، جيتار شريف فهمي، وبركشن إيهاب فاروق.

ومن كلمات الأغنية :

"جربت فراقك مش نافع وماحدش نساني.. انا قلبي في بعدك بقي عايش بيقاسي وبيعاني.. وانتي اللي بجد وحشتيني.. غيابك عني دا علي عيني برجوعك روحي حاترجع تاني.. وأنا برضه بتوحشني لسه بتوحشني وتملي معايا وأنت معايا والا بعيد.. ايامنا اشتاقتلها يلا نكملها.. ننسي اللي جرحنا ونبدء من اول وجديد مين فينا بيقدر علي الذكري وبيهرب من الماضي.. ضيعنا كتير من ايامنا واهي ضاعت ع الفاضي.. رجعني لحضنك رجعني و دي اخر مرة تودعني..  .. اوعدني محدش ينسي التاني وكلام الحب اللي واحشني.. من صوتك ياحياتي.. هانعيد العمر ده م الاول.. والحُب اللي بينا مطول ولا عمري انا وانتي ها نبعد تاني ". 

الجدير بالذكر أن الفنانة أنغام تمكنت من الدخول إلى قائمة الفيديوهات الأعلى مشاهدة عبر موقع يوتيوب من خلال أغنيتها الجديدة "نفضل نرقص"، كما تصدرت أيضا مؤشرات البحث على جوجل وذلك بعد إحياء حفلها الغنائي في جدة ضمن حفلات موسم عيد الأضحى المبارك.

وقدمت أنغام العديد من الأغاني الخاصة بها، التي تفاعل معها الجمهور بشكل كبير، ومنها: "بتوصفني بتكسفني"، و"حالة خاصة جداً"، و"ولا دبلت"، و"انا بعته كتير"، وغيرها من الأغاني المميزة.