الأحد 12 مايو 2024

من على سلم الطائرة.. مجدي الهواري يسخر من محمد رمضان (صور)

مجدي الهواري

فن23-10-2021 | 20:56

سلمى هاني

سخر المخرج مجدي الهواري من الفنان محمد رمضان، الذي تحدث قبل أيام عن ذكرياته في بداية حياته الفنية.

ونشر الهواري مجموعة من الصور له على سلم الطائرة، عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، وعلق عليها بقوله "زمان وإحنا صغيرين أنا وأصحابي لما كنا بنركب ميني باص بجنيه وربع نروح به المعهد ونشرب سجائر ونطفي في الأرض كانت أيام جميلة... ياااه لو خيروني بين الأيام ديه.. ودلوقتي أيام الطيارة الخاصة هختار طبعًا دلوقتي.. نفس الكلام لكنكم تحبون نمبر وان".

واعتبر الجمهور أن الهواري يسخر من محمد رمضان الذي نشر صورًا على صفحته الرسمية قبل أيام قائلًا: "في البداية كنت بسافر بقطر درجة ثالثة إسكندرية عشان أعرض مسرحيتي وكنت أنا وأصحابي نشرب حاجة ساقعة في القطر ونحكي ونضحك ومبسوطين.. والله لو خيروني بين راحة بال زمان ودلوقتي أكيد هختار دلوقتي بضحك أكتر ومرتاح أكتر الحمد لله".

عَلق رواد فيس بوك على منشور مجدي الهواري قائلين:على الله حكايتك"، "يا ميجوو ده أنت حبيب الكل"، "أنت أحسن وأجدع من نمبر وان ابن الأصول والجدع"، "أنت نمبر وان  من غير منافس يا أستاذ مجدي"، "وممكن كمان نفس الطيارة بس القبول ده من عند ربنا بقى"، "نمبر وان الحقيقي وصل"، "منك حلوة".

ومن الجدير بالذكر أن مجدي الهواري، مخرج ومنتج مصري ولد في قنا، تخرج من المعهد العالي للتكنولوجيا ودرس الإخراج، تزوج من الفنانة غادة عادل، وقد قامت ببطولة الخمسة أفلام التي قام بإخراجها.

وقدم أول أفلامه عام 2001وهو فيلم 55 إسعاف وفي 2011 فيلم الوتر.

Dr.Radwa
Egypt Air