السبت 18 مايو 2024

«للناس اللى فاكرة الحياة بمبي».. منال سلامة تعلن إجراء جراحة لابنها علي

منال سلامة

فن31-1-2022 | 20:36

حسام يونس

أعلنت الفنانة منال سلامة، عن إجراء نجلها لعملية جراحية،  ونشرت صورة له عبر حسابها الرسمي علي موقع التواصل الاجتماعي "إنستجرام"، من داخل غرفة العمليات.

وعلقت منال سلامة على الصورة: "ده علي ابني لسه خارج من العمليات الحمد لله ادعوله ربنا يتمم شفاه علي خير انا عمري ما نشرت اي خبر وحش عني او عن اسرتي دائماً بنحط الصوره الحلوه فقط انا بقول الكلام ده عشان الناس فاكره الحياه بمبي طول الوقت".

 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by manal salama (@manallsalama)

وتابعت منال سلامة: "وده مش حقيقي يعني انا دلوقتي في المستشفي مع ابني لوحدي عشان جوزي بيصور مسلسل نقل عام اللي بيتعرض علي الهواء شغلنتنا مفيهاش رحمه ودي مش اول مره اتعرض للموقف ده علشان احنا بنشتغل شغلانه بدون قلب والناس فاكره ان حياتنا من غير متاعب الحمد لله ربنا يتم شغاه علي خير".

وتعد آخر أعمال الفنانة منال سلامة، مسلسل «عائلة الحاج نعمان»، وتدور أحداث الجزء الثاني منه حول تاجر الموبيليات الشهير «الحاج نُعمان»، الذي يُعاني أبنه الوحيد «خالد» من إعاقة ذهنية ونوبات من الصرع تجعله غير قادر على التعامل بصورة سليمة مع من حوله، وتنعكس تصرفاته الغريبة على تعامله مع زوجته الأولى وأخواته البنات، مما يدفع زوجته للسفر إلى القاهرة بعد حملها مع عدم اعترافه بهذا الحمل، مما يُفجر الكثير من الصراعات والأزمات داخل العائلة، وتنكشف خلال الأحداث الكثير من الوجوه الخفية لأفراد الأسرة الطامعين في الثروة.

ويشارك بطولة مسلسل «عائلة الحاج نعمان»، نخبة من الفنانين ومن بينهم الفنان تيم الحسن، وصلاح عبد الله، أحمد بدير، يسرا اللوزي، هبة مجدي، وفاطمة الناصر، من تأليف مجدي صابر، إخراج أحمد شفيق.

الاكثر قراءة