الأحد 5 مايو 2024

فريدة سيف النصر توجه رسالة لجمهورها: «أهم حاجة رضا ربنا»

فريدة سيف النصر

فن5-9-2022 | 11:28

ياسمين محمد

وجهت الفنانة الكبيرة فريدة سيف النصر، نصيحة لكل من هم في نفس مرحلتها العمرية، إذ أشارت إلى أن أفضل شيء لهم، هو أن يؤدون فرائض الصلاة والصوم والاستغفار.

وكتبت فريدة سيف النصر، عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: "صباح الرضا.. صايمة وصليت وقاعدة من ساعتها بعد الفجر، أفكر أفطر إيه وينفع للبنات في نفس الوقت، بس على مين لازم اللي في مرحلتنا العمرية، يعرف إنه مش واقف في النص، لأ، ده عدى النص، والله أعلم هو أقرب لأي طريق؟".

وتابعت: "بس اللي اعرفه أنه مش اللي فات لأنه عدى.. يبقى اللي جاي حسبتها ازاي مش عارفه.. إنما الحل الوحيد التقرب جامد اوي من الله لازم يزيد علشان واحنا قدامه مانتكسفش اوي يبقي في معادلة.. بس المهم هو يرضى... يا رب سترك وعفوك ورضاك.. أنا أصلا خوافه من اي طريق مااعرفوش..فما بالك مااعرفوش وماتعرفش ترجع تصلح أو تذاكر الجي بي اس..مافيش وان واي تيكيت وبس..يبقي ايه مش تفضل مننا لاه ده كده بتعمل حساب نفسك..يبقي نصوم ونصلي ونستغفره ويارب يرضى...".

الجدير بالذكر أن الفنانة فريدة سيف النصر شاركت فى السباق الرمضاني الماضي 2022 بمسلسل "رانيا وسكنية" بطولة الفنانة روبي، مي عمر، صبا الرافعي، محمد رضوان، من تأليف محمد صلاح العزب، إخراج شيرين عادل.