الأحد 28 ابريل 2024

ريهام سعيد تعلن انسحابها من قناة الشمس

ريهام سعيد

فن9-11-2023 | 15:32

ياسمين محمد

أعلنت الإعلامية ريهام سعيد، انسحابها من تعاقدها مع قناة الشمس دون توضيح السبب.

وكتبت ريهام سعيد منشور عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك:"قررت الانسحاب من قناه الشمس و يوم الإثنين القادم آخر حلقاتي لظروفي الصحية وسأتخذ إجراءاتي القانونية لفسخ العقد مع تمنياتي للجميع بكل التوفيق".

في سياق آخر انتقدت ريهام سعيد، الفنان بيومي فؤاد بعد حديثه في نهاية عرض مسرحية "زواج اصطناعي" في السعودية،والنقد الذي وجهه للفنان محمد سلام بسبب انسحابه من العمل تضامنا مع الشعب الفلسطيني.

وقالت ريهام سعيد خلال تقديمها برنامج "صبايا الشمس" المذاع عبر قناة الشمس: "ما ينفعش تنتقد محمد سلام لإن موقفه موقف محترم، ومينفعش تغلط في اللي عمل الصح،بيومي فؤاد قال كلام مستفز، وأنا وضعي صعب لإن بطاقتي مكتوب فيها ممثلة، لكن إنت كده ضحكت على نفسك يا بيومي، والشعب السعودي على راسنا من فوق، إيه دخل ده في إنك رايح تقدم مسرحية تضحك؟ كلنا لنا الشرف نتصور مع السعودي والإماراتي واللبناني، إيه دخل ده في إن كان في مستشفى بينضرب وناس بتموت والدم سايح في كل حتة؟ إنت رايح تضحك بدليل إنك فنان كوميدي، وبدلت محمد سلام بكوميديان هو محمد أنور، وناس كتير شايفة مكانش يصح تضحك في الوقت ده، والأسبوع اللي محمد سلام إتكلم فيه كان وضع صعب جدا وما زال".

Dr.Randa
Dr.Radwa