الإثنين 12 اغسطس 2024

لقاء الخميسي ترد على أحد معجبيها: «أنا شايفة نفسي لسه صغيرة»

لقاء الخميسي

فن12-8-2024 | 16:36

ياسمين محمد

نشرت الفنانة لقاء الخميسي فيديو لها على حسابها الشخصي بموقع الفيديوهات القصير "التيك توك"، ترد على هجوم بعض المعجبين لها.

وقالت لقاء الخميسي في الفيديو: "نزلت شوية فيديوهات أتكلم فيها مع البنات في أشياء ممكن تفيدهم، وفي ناس لطيفة بتسأل وأنا أجيب كمان بقدر ما أستطيع وروحهم حلوة، لكن هناك أشخاص آخرين بيحبوا التدخل وإفساد المزاج ومحتاجين إلى من يصحح حالتهم النفسية ليخرج منهم المشاكل التي تجعلهم سلبيين طوال الوقت".

تابعت لقاء الخميسي: "الناس دي متصورين إنهم كده تمام وبيقولوا آراءهم، لازم تدخل تغلط أو تقلل من المعلومة يا يقولوا بعض الكلمات اللي ملهاش قاموس".

 

أضافت: واحد علق ليا في الفيديوهات يقولي:" إنتِ عجزتي وفاشلة، طب ما حضرتك هتعجز وكل الناس بتعجز إنت شايف إني عجزت ولكن أنا شايفة إني لسه صغيرة،النوعية اللي بتحكم على الناس وهي متعرفهاش أو حتى تعرفها مريضة، روحوا صلوا لو الصلاة هتريحكم، وادعوا ربنا تبطلعوا أحكام على الناس وسخافات وألفاظ غير لائقة وغير مهذبة، وأكيد لو كان عندك طفل أو طفلة وربتهم بالمنظر دا هيطلعوا شبهم بالظبط، وهتكون شخص مش عارف يعيش حياته ولا ينجح  فراجعوا نفسكم قبل ما تكتبوا أي تعليق.  

 

أعمال لقاء الخميسي

في سياق آخر، كانت آخر أعمال الفنانة لقاء الخميسي، مسلسل"إجازة مفتوحة" الذي عرض في الأوف سينزون، بطولة الفنان شريف منير، سميحة أيوب، دنيا ماهر، وغيرهم، والعمل من إخراج محمد عبد الرحمن حماقي.

دارت أحداث المسلسل على المشاكل التي تواجهها العائلات في حياتهم، إذ يظهر شريف منير بدور أب متزوج من لقاء الخميسي ولديهم أبناء، فيما تجسد الفنانة سميحة أيوب دور والدة شريف منير، فيما تظهر ملك قورة ودنيا ماهر بدور شقيقتيه، بينما يجسد كريم أبو زيد دور شقيق لقاء الخميسي.