الخميس 22 اغسطس 2024

«في أول الحلاقة هددني بإنه هيروح لمحل تاني».. حلاق حميد الشاعري يكشف تفاصيل المشاجرة

حلاق حميد الشاعري

فن22-8-2024 | 10:07

ياسمين محمد

كشف محمد نادر حلاق حميد الشاعري، عن واقعة إهانته من الفنان، خلال قيامه بتصفيف شعره، التي تداول لها فيديوهات على السوشيال ميديا خلال الساعات الماضية.

قال محمد نادر، في فيديو على حسابه الشخصي بموقع الفيديوهات القصير التيك توك:«الأساتذة اللي بيقولوا أنت أكيد بوظتله شعره.. حميد الشاعري بيحلق معايا بقاله سنتين.. وفي مواقف مش زي ده بالظبط بس فيه برضو غلط وأنا كلمت مدير أعماله قلت له أنا مش هقدر أشتغل تاني فشوفوا حد غيري يعني، يقعد فترة ويجيلي تاني.. هو جاي للصنعة وجاي للحرفة».

وواصل حلاق حميد الشاعري:«في أول الحلاقة هددني بإنه هيروح لمحل من الشركات اللي فاتحة وكده يعني.. لكن رجعلي بعد ما شعره باظ أكتر من مرة في كذا مكان.. ورجعلي بس فيه تكبر، أنا شايف إن الفنان الحقيقي اللي يبقى محترم قبل أي حاجة لأن فنك ده مش هيفيدني بحاجة لو قليت أدبك عليا لأني هقل أدبي عليك برضو.. فكل الناس تعرف تقل أدبها.. بس كل واحد بيعمل بتربيته». 

واختتم محمد نادر حلاق حميد الشاعري حديثه، قائلا: «الحمد لله أنا أبويا معروف جدا الله يرحمه والحلاقة دي واخدها عن أبويا وعن جدي وجد جدي يعني في جدين دي مهنتهم.. وأنا دي مهنتي من بعديهم فمش عارف أقولكم إيه مش هقول على نفسي شاطر طبعا ولكن الحمد لله يعني وما توفيقي إلا بالله أنا معروف الحمد لله». 

أزمة حميد الشاعري مع الحلاق 

الجدير بالذكر، أن تداول  فيديوهات على مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، فيديو لحميد الشاعري هو يهين الحلاق في أحد الصالونات الحلاقة بالتجمع الخامس.

ظهر حميد الشاعري، في الفيديو المتداول هو جالسا على كرسي الحلاقة يطلب من صاحبه قصة شعر معينة ثم حدثت مشادة كلامية بينهما.

وتطور الأمر بين حميد الشاعري، والحلاق فقام من على كرسيه وخلع فوطة الحلاقة منفعلا، ثم ألقى بالفلوس على الأرض، وترك الصالون غاضبا.