الأربعاء 28 اغسطس 2024

بدرية طلبة تهاجم السناتر التعليمية.. لهذا السبب

بدرية طلبة

فن28-8-2024 | 16:18

بدرية طلبة

هاجمت الفنانة بدرية طلبة السناتر التعليمية، مشيرة إلي أنها تفضل الدروس الخصوصية في المنزل.

نشرت بدرية طلبة فيديو على حسابها الشخصي بموقع الفيديوهات القصير التيك توك، قائلة:«العيال بتحجز من الصيف وبيكونوا فوق بعضهم، والمدرس بقا بتاع المنطقة حتى لو مش مدرس المادة، أنا كنت بخاف على بناتي من السنتر، والله العيل لو فهم أهله قد إيه بيتفرموا عشان يجيبوا ثمن الأكل والشرب والدروس هيراعي ربنا وهيذاكر.. ربنا يكون في عون الأهالي».

وفي سياق آخر، حلت الفنانة ضيفة مع شريهان أبوالحسن عبر شاشة قناة «ON»، وتحدثت خلال حوارها عن العديد من الأسرار عن مسيرتها الفنية، كاشفة أنها عانت على مدار سنوات من مرض أدى إلى نزول وزنها إلى 45 كيلوجراما، دون أن تعرف السر وراء خسارة الوزن، منها: قضيت أجمل فترة من عمري مريضة بالغدة الخبيثة ووزني 45 كيلو، وتعرضت للتنمر على المسرح ودا سبب ليا أزمة نفسية، وعملت عملية وعمري 28 سنة وتعافيت بعد 10 سنين، أنا بقدم شخصية بنت لعوب في مسرحية التلفزيون.. وفرحانة باللي بيحصل في العلمين.

كما كشفت بدرية طلبة عن  كواليس أحد أشهر مشاهدها مع الفنانة ياسمين عبدالعزيز في فيلم «أبوشنب» الذي عُرض للمرة الأولى في 2016، أي منذ 8 سنوات، إذ قالت بدرية إن الدور لم يكن مكتوبًا لها، بل كان دور الفنانة نسرين أمين، ولكن بشكل مفاجئ تواصل معها المنتج أحمد السبكي، وطلب منها تقديم الدور.

وتابعت بدرية حديثها:«مشهد وأنا بعلم ياسمين الانحراف ده كان دور مش بتاعي، كان دوري ضابطة مع ياسمين في القسم، وكانت نسرين أمين هتعمل الدور، قبل التصوير لقيت الحاج أحمد السبكي غير الدور، ورحت مش محضرة حاجة وتايهة، لكن ياسمين عارفة مفاتيحي وسألتني هقول إيه، ياسمين خدتني الكرافان وقالت هاتوا ورقة وقلم، وكانت أول مرة أكتب حاجة قبل ما أصورها، واضطريت أكتب حاجة فيها سجع»