الأربعاء 29 مايو 2024

نشطاء لحسين خيري وشيرين غالب: «الناس هتلعنكم وطريقكم آخرته ندامة»

أخبار1-7-2020 | 14:43

شن عدد من نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي والسوشيال ميديا هجوما حادا ووجهوا انتقادات لاذعة لنقيب الأطباء حسين خيري، وشيرين غالب نقيبة أطباء القاهرة متهمين إياهما بإثارة الفتنة  تنفيذا لأجندة الجماعة الإرهابية في ظل الظروف الصعبة التي تمر بها مصر جراء تداعيات فيروس كورونا رغم الجهود الضخمة التي تبذلها الدولة.


وقال أحد النشطاء: " ياسيادة الدكتور النقيب المحترم .. لما الأزمة اللي  في مصر والدنيا كلها تعدي بحلوها ومرها الناس هاتفتكر الأيام اللى إحنا فيها دى بس سيرتك مش هاتیجي بالخير وتترحم عليك لكن هيصبوا اللعنات عليك وعلى شيرين غالب نصيرة الإخوان الإرهابيين" 


وقال آخر: "يا دكتور حسين أعضاء النقابة هايتكلموا عنك ومن إنجازاتك لو بتشتغل لخدمة الأطباء اللي انتخبوك وعشان البلد وأهلها. 


فيما كتب آخر: "لازم تفكر كويس قبل ما تكمل في طريق آخرته ندامة.. أنت مسئول عن كل أطباء مصر مش أصحابك وشلتك وهمك الأول لازم يكون الحفاظ على مصالحهم من غير كلام خايب ولا توريط للنقابة في السياسة القذرة". 


بينما علق أحد النشطاء:"إحنا المصريين اللي شالوا الإخوان الإرهابيين بعد ما عرفوا أنهم خونة وكدابين وعمر ما كان ليهم أمان.. احذر يا دكتور من الإخوان وأنصارهم وحلفائهم اللي جوا بيتك .. مش هيسيبوا وراهم إلا الخراب".