السبت 11 مايو 2024

بعد إنكاره للتسجيل الصوتي.. نضال الأحمدية تُكذب والد حسام حبيب (خاص)

حسام حبيب، شيرين عبدالوهاب

فن27-6-2021 | 20:11

مصطفى فكيه

ردت الإعلامية نضال الأحمدية، على إنكار حسن والد الفنان حسام حبيب، التسجيل الصوتي الذي نشرته مجلة الجرس صباح اليوم عبر موقعها الرسمي.

وقالت نضال الأحمدية، مالكة مجلة "الجرس" في تصريح خاص لـ "دار الهلال" إنه لا يستطيع أن ينفي ولا يجد أمامه غير هذا الحل، نتيجة الصفعة الكبيرة التي تلقاها، أو ضربها لنفسه في الغطرسة التي تعامل بها ضد شيرين، واستطعنا أن نسقط الماسك من على وجهه ووجه ابنه حسام".

وأضافت "نضال": "من حقه أن يتقدم بشكوى وعليه في هذا الحال أن يقدم للمحكمة تقريرا ينكر فيه أن هذا ليس صوته، ونحن في زمن بصمة الصوت، وعليه أن يقدم دليلا علميا لا يقبل الشك، نحن شرفاء لدرجة نستطيع أن نواجه بها ولا نهرب كما يفعل، نحن لا نعرفه ونتمنى من الله أن تستفيق شيرين".

وأشارت إلى هذا العمل تطلب منها أكثر من 6 أشهر عمل وكان هدفها الدفاع عن المظلوم، وتسديد ضربة للظالم وهذا حق، مشيرة إلى أنها تتحفظ على طريقة الحصول على الفيديو ولكن هو تحدث بمفرده ولم يضغطوا عليه أو يصوبوا تجاهه سلاح، والسبب الرئيسي في الإيقاع به هو استخفافه بشيرين".

وفي سياق متصل، قال والد حسام حبيب في التسجيلات: "حسام النهارده أنت بتدير أعمال شيرين، المفروض يبقى لك نسبة زي اللي ياسر خليل كان بياخدها، أنا عارف أن حسام دماغه سم وهو ذكي جدًا ومش سهل، فهو أكيد في دماغه حاجة ومأمن نفسه".

وتابع: "شيرين عملاله توكيل بدليل أنه معاه الفيزا أي الكارت فيزا، بتاعتها وبيقدر يسحب من حسابها، وعارف الرقم السري، بس هو بيروح يسحب الفلوس اللي هو عايزها".

كما أكد الأب أن أم حسام تكره شيرين وقال: "إيمان ام حسام مش بتحب شيرين، ايمان تنكة، وعاملة زي المليونير لما يفلس هي صرفت الفلوس اللي ابوها سابهالها وصرفت فلوس حسام، شيرين عايزة تقولها بتتنكي على اية يا روح امك ده انا عزماكي وهتسافري على حسابي والفندق على حسابي".

كما تحدث عن رغبته في أن يرزق بحفيد من حسام وقال: "نفسي يبقى عندي حفيد، بحب الأطفال جداً بالذات لما يبقى حفيدي، وبعدين نفسي أجيب عيل أنا نفسي أخلف أنا كمان".

وأكد أن شيرين لا يمكنها الإنجاب لتقدمها في السن، وقال: "حتى لو مابتخلفش، واحدة خلاص عندها 39 سنة وقربت على الـ 40 احتمال الخلف عندها ضعيف وهما بقالهم سنتين أهو ماخلفوش لية، هي سافرت أمريكا بس ماقالوش عملوا أية في أمريكا، كانت بتعمل رعاية صحية بتعمل تحاليل وبتكشف وبتعمل استشفاء في أمريكا أو بيسموها check up بتطمن على نفسها، وهو عمل كمان فحوصات عشان يشوف نفسه الخلفة كويسة والذكورة وكده، طبيعي هو طبيعي الحيوانات المنوية مظبوطة وسليمة، وزي الفل، هو يقدر يخلف".

وسخر من أصل شيرين قائلاً: "تحسي انه هو راقي وتحسي ان هي من بيئة مختلفة مش من نفس البيئة.. حصلتلي قبل كده موقف كان سخيف جدا جدا، واحدة عملت نفسها من فرنسا وهي أصلا من تونس ولا ماعرفش منين، واتكلمنا مع بعض واتصورنا وبتاع وراحت خدت سكرين شوت وبعتته لحسام، حسام خاصمني فيها ست شهور، طبعا هي كانت بستفزني بكلام وسخ عملت اية وشيرين اية، وانا زي الاهبل عمال اقول اي كلام انتي عارفة ساعة.. الواحد بيهيس، وهي بتستدرجني لأن هي عايزة تسجل ده وتبعته وتبتزه يعني".

Dr.Radwa
Egypt Air