الثلاثاء 7 مايو 2024

رسالة مؤثرة من ابنة سامي العدل في ذكرى وفاته

رشا سامي العدل مع والدها ووالدتها

الهلال لايت10-7-2021 | 15:35

إيمان علي

وجّهت رشا ابنة الفنان الراحل سامي العدل، رسالة مؤثرة لوالدها في الذكرى السادسة لرحيله، في 10 يوليو 2015، لتعبّر عن مدى اشتياقها له وذكرياتها معه.

 

وقالت رشا سامي العدل عبر صفحتها على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك :"من إمبارح قاعدة أفكر عايزة أقول لك إيه واللا إيه...ناس كتير بتستغرب أنا ليه بسافر كل سنة في السنوية بتاعتك.. أصلهم ما يعرفوش إن قبل وفاتك بـ 22 يوم لميت هدومك وجيت قعدت عندي في بيتي، ما يعرفوش إني مش بطيق أقعد في البيت قبل سنويتك بـ 3 أسابيع وبتكون حالتي مش مظبوطة بحاول اطلع من المود ده وجو الاكتئاب واسحل نفسي بأي حاجة".

 

وأضافت :"ما يعرفوش إن عدى ٦ سنين على وفاتك وشنطة هدومك زي ما هي في الريسبشن زي ما هي ولا عارفة أغير مكانها ولا عارفة أوزع اللي فيها على حد أصلها آخر ذكرياتي معاك فمش طايقة أقعد في بيتي ما يعرفوش إني من غيرك بجد مكسورة من جوايا وبقي عندي تبلد مشاعر كدة ومش فارق معايا حاجة في الدنيا ما، يعرفوش إنك حبي الأعظم والأكبر وإني من غيرك سراب، وحشتني بقي ونفسي أجيلك قوي، نفسي يكون كل ده كابوس واصحي من النوم الاقيك بتكلمني وبتقول لي وحشتيني ما تيجي يا بت تتغدي معايا وتجيبي البت حبيبة الجبانة وحشتني أو ماصحاش من النوم أصلا ولما افوق افوق علي وشك قدامي وارمي نفسي في أحضانك.

 

وولد سامي توفيق محمد العدل 2 نوفمبر عام 1946 بمدينة المنصورة، وهو خريج المعهد العالي للفنون المسرحية، بدأ العمل ممثلًا في أوائل السبعينيات من خلال فيلم "كلمة شرف"، عام 1973، ورحل عن عالمنا في عام 2015، عن عمر يناهز الـ68 عامًا.يله، في 10 يوليو 2015، لتعبّر عن مدى اشتياقها له وذكرياتها معه.


Egypt Air